Продукцията на над 30 малки земеделски производители достига до Lidl чрез “Русев и Русев син”

Милица Петрова
Милица Петрова
5 Минути

За да осъществява разширената си дейност, компанията инвестира 3 млн. лв. в нова логистична база

  „Русев и Русев син“ е един от ключовите доставчици на Лидл България за родни плодове и зеленчуци. Компанията осигурява достъп до рафтовете на веригата на повече от 30 малки и средни земеделски производители от цялата страна. Чрез своята логистична база и собствен хладилен транспорт, тя подпомага производството и дистрибуцията на стоката им, за да бъде реализирана в 120-темагазини на Lidl.

Партньор сме на Лидл България вече 10 години и всяка година оборотът ни расте с близо 30%. Тази сигурност в работата ни позволява да инвестираме в модернизация и постоянно подобрение на цялата ни дейност. Съвместната работа с Lidl ни помогна да построим нова логистична база, да разширим собственото си производство на гъби, а съвсем скоро ни предстои и да обновим автопарка с камиони с по-ниски вредни емисии. Зад всеки артикул на рафта в магазините на нашия партньор стоят усилията на много хора: тези на производителите, които се грижат за отглеждането на продукцията; нашите, свързани с доставки в срок и качество; и усилията на Lidl, благодарение на които до клиента достигат свежи и проверени плодове и зеленчуци“, заяви Русалин Русев, собственик и управител на фирмата.

„Русев и Русев син“ са една от над 250 български компании, с които Лидл България работи за доставка на стоки. Съвместната им работа започва през 2013 г. с доставка на гъби, които компанията сама произвежда, като организира и внос от Полша. Скоро след това „Русев и Русев син“ става основен доставчик на гъби за Lidl, a само няколко години по-късно започва да доставя на веригата и различни плодове и зеленчуци, произведени от множество стопанства в страната. Във всеки етап по отглеждане, бране, опаковане и експедиция производителите налагат, утвърдени от Lidl практики, гарантиращи качество и безопасност на продуктите.

Днес „Русев и Русев син“ произвежда и доставя за Лидл България над 60 вида местни плодове и зеленчуци. Компанията е един от основните доставчици на веригата, като в момента осигурява близо 50% от българските плодове и зеленчуци, които  Lidl предлага.

“През годините сме присъединили повече от 30 доставчици от цялата страна и водим разговори с други седем, чиито артикули липсват в портфолиото ни. Повечето от тях са малки производители, които нямат възможност за собствен транспорт и логистика, за опаковки. Затова ние сме плътно до тях, подпомагаме ги във всякакви дейности, включително и със сертификацията по GLOBALG.A.P., която е  едно от задължителните изисквания на Lidl”, обяснява още Русалин Русинов.

През 2019 г. Lidl въвежда задължително изискване за всички свои доставчици на плодове и зеленчуци тяхната продукция да бъде сертифицирана по GLOBALG.A.P. Това е международен стандарт за качество, който покрива критерии като безопасна употреба на пестициди, работа с качествени торове и семена, анализи на водите и т.н.

Наред с тази сертификация, Lidl прилага строга система за контрол на качеството на плодовете и зеленчуците, която включва няколко основни етапа – стриктен хладилен режим по целия път на продукта от полето до рафта в магазина, проверки и тестове при доставка в складовете, както и на място в магазина.

„Всички над 120 вида плодове и зеленчуци, които предлагаме ежедневно, преминават и през строг лабораторен контрол, който включва и тестване за пестицидни остатъци. При тези анализи следваме стриктно регулациите на европейското и националното законодателство. Това, което ни отличава обаче, е, че нашите изисквания са три пъти по-строги от нормативните. Затова работим със специализирани и акредитирани лаборатории в Германия и Гърция. Те покриват всички наши изисквания, като прецизно тестват пробите за над 700 вида остатъци от пестициди“, каза Здравко Здравков, „Стоково снабдяване“ в Лидл България.

Чрез оптимизираните процеси на работа и строг контрол от Lidl гарантират качествена храна на оптимална цена, а клиентите могат да разчитат на проверени и свежи плодове и зеленчуци.

 

 

Милица Петрова е завършила Маркетинг във Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий". Работи в отдел "Реклама и Маркетинг" на Agrozona.bg от 2021 г.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА