Продажбите на авокадо в Испания нарастват през март

Диляна Сувариева
Диляна Сувариева
2 Минути

Изкупната кампанията на испанското авокадо ще приключи след около месец и половина. Пазарът не беше на добро ниво за испанското производство през януари и февруари, поради голямото предлагане от други държави. Това доведе до забавяне на реколтата и търговията с повече от  двадесет дни. Ситуацията обаче  се промени през март като се реализират повече продажби.

“Доставките от Чили, Мексико и Колумбия намаляват в Европа и търсенето остава силно, така че Испания се възползва от собствения си прозорец за търговия. Сега продаваме всичко, което не можахме да донесем на пазара през януари и февруари; Март е нашият месец “коментират търговци.

В складовете цените варират между € 2.50 и € 3.00 за килограм, в зависимост от размера, докато в магазините те са между € 12.00 и € 14.50 на кутия.

Очаква се през първата седмица на април, да започне внасянето на  авокадо от Перу, Кения и Южна Африка. Миналата година през пролетта и лятото пазарът е бил в труден момент, поради силното производство на Перу. То довело до почти два пъти по-голям обем на авокадото от това, което пазарът може да поеме. “Традиционно перуанските износители винаги обявяват по-малко производство, отколкото всъщност имат, за да се стремят да поддържат цените високи. Тази година перуанската реколта започва късно, а с навлизането на нови плантации може да има повече производство от последно година, ” споделят още търговците.

Въпреки че запасите от авокадо в света продължават да се увеличават, факт е че авокадото се превръща в един от основните продукти в Испания. Именно това е причината цените да останат високи. Търговците казват, че е имало години, в които цените са достигнали 18 евро на кутия, поради недостиг на такъв силно търсен продукт.

Смята се, че след няколко години  високите цени в секторът ще привлече много неопитни предприемачи с малко знания за продукта. Наблюдава се и  разширяване на площите в някой райони на Испания, като Валенсия, Уелва и Кадис, които попринцип са цитрусови производители.

Диляна Сувариева учи журналистика в УНСС. Тепърва започва да изгражда професионалния си опит в нашия сектор. Ресорите, с които работи са пчеларство, производство на плодове и зеленчуци. Има интерес и в темите туризъм, околна среда и храни.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА