Продажбите на авокадо в Испания нарастват през март

Диляна Сувариева
Диляна Сувариева
2 Минути

Изкупната кампанията на испанското авокадо ще приключи след около месец и половина. Пазарът не беше на добро ниво за испанското производство през януари и февруари, поради голямото предлагане от други държави. Това доведе до забавяне на реколтата и търговията с повече от  двадесет дни. Ситуацията обаче  се промени през март като се реализират повече продажби.

“Доставките от Чили, Мексико и Колумбия намаляват в Европа и търсенето остава силно, така че Испания се възползва от собствения си прозорец за търговия. Сега продаваме всичко, което не можахме да донесем на пазара през януари и февруари; Март е нашият месец “коментират търговци.

В складовете цените варират между € 2.50 и € 3.00 за килограм, в зависимост от размера, докато в магазините те са между € 12.00 и € 14.50 на кутия.

Очаква се през първата седмица на април, да започне внасянето на  авокадо от Перу, Кения и Южна Африка. Миналата година през пролетта и лятото пазарът е бил в труден момент, поради силното производство на Перу. То довело до почти два пъти по-голям обем на авокадото от това, което пазарът може да поеме. “Традиционно перуанските износители винаги обявяват по-малко производство, отколкото всъщност имат, за да се стремят да поддържат цените високи. Тази година перуанската реколта започва късно, а с навлизането на нови плантации може да има повече производство от последно година, ” споделят още търговците.

Въпреки че запасите от авокадо в света продължават да се увеличават, факт е че авокадото се превръща в един от основните продукти в Испания. Именно това е причината цените да останат високи. Търговците казват, че е имало години, в които цените са достигнали 18 евро на кутия, поради недостиг на такъв силно търсен продукт.

Смята се, че след няколко години  високите цени в секторът ще привлече много неопитни предприемачи с малко знания за продукта. Наблюдава се и  разширяване на площите в някой райони на Испания, като Валенсия, Уелва и Кадис, които попринцип са цитрусови производители.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Диляна Сувариева учи журналистика в УНСС. Тепърва започва да изгражда професионалния си опит в нашия сектор. Ресорите, с които работи са пчеларство, производство на плодове и зеленчуци. Има интерес и в темите туризъм, околна среда и храни.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама