Продължава кампанията по разясняване на Стратегическия план в нови 19 града в страната

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Обявени са датите до края на месеца

Националната информационна кампания за Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони (СПРЗСР) в България за периода 2023-2027 г. премина при засилен интерес от земеделските стопани. Тя се проведе в периода 06-16 февруари и в не участваха над 2500 стопани, съобщават от Министерство на земеделието.

По време на срещите бе подробно разяснен начинът за предоставяне на директните плащания в новия програмен период. Екосхемите, както и условията и критериите за тяхното прилагане, като част от новите мерки в СПРЗРС, бяха също във фокуса на информационната кампания. Друг акцент на дискусиите бяха стандартите за добро земеделско и екологично състояние на почвата. Експертите от Министерството на земеделието представиха информация и за инвестиционните мерки включени в Плана, както и промените в нормативната база. Теми на срещите бяха и наколна на терените, контрола на прилагането на препарати за растителна защита, както и системата за мониторинг.

Стопаните проявиха интерес към мерките за ландшафтна инфраструктура. Подпомагането на протеинови култури, биологичното земеделие и необработваемите площи, изискванията за пасища, подпомагането на животновъдите и пчелните семейства, почвената покривка и глобите при палене на стърнища, бяха също разисквани. Дебатираха се и обвързаното подпомагане в планинските райони, както и интервенцията, отнасяща се за опрашването.

Националната служба за съвети в земеделието (НССЗ) чрез своите Териториални областни офиси продължава националната информационна кампания на Министерството на земеделието за Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони в България за периода 2023-2027 г. График на срещите е публикуван на страницата на НССЗ: https://www.naas.government.bg/news/nacionalnata-sluzhba-za-sveti-v-zemedelieto-she-prodlzhi-nacionalnata-informacionna-kampaniya-na-ministerstvoto-na-zemedelieto-za-strategicheskiya-plan

 

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА