През януари стартира информационна кампания за представяне на Стратегическия план

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
2 Минути

В началото на следващата година Министерството на земеделието (МЗм) започва информационна кампания в цялата страна за представяне на Стратегическия план. Целта е земеделските стопани да се запознаят и да разберат условията за прилагането на инструментите по него. Това обяви министърът на земеделието Явор Гечев по време на откриването на международното изложение за местни продукти в гр. Русе.

Форумът е третото за годината подобно публично събитие, организирано от аграрното ведомство и има за цел да предостави възможност на малките фирми – производители и търговци на храни, напитки и занаятчийски стоки от селските райони да представят своята продукция пред широката общественост.

„Изложението за местни продукти днес доказва, че малките производители, традиционните продукти и занаяти имат бъдеще. Русе е емблематичен български град, а мостът над р. Дунав свързва култури и нрави”, каза министърът.

Финансиране на малките стопани по ВОМР

Явор Гечев отбеляза, че служебното правителство е изключително насочено към подпомагането на малките земеделски стопани и производствата им, чрез финансиране по подхода „Водено от общностите местно развитие“ от Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 г.

„Затова Министерството на земеделието ще насърчава подобни мероприятия, за да можем да популяризираме родната си продукция и да съхраняваме и развиваме българските традиции”, допълни още той.

Министърът на земеделието припомни, че Държавен фонд „Земеделие“ с много активна работа обработи около 4 000 проекта, като за първи път от доста време, те са разгледани в същата година, в която са подадени. И допълни, че с решение на Министерския съвет e утвърден нов устройствен правилник на ДФЗ и чрез новите 130 щатни бройки ще бъде подсилен административният капацитет.

Заместник-министърът на земеделието Георги Събев, който също присъства на откриването на форума в Русе каза, че Местните инициативни групи (МИГ) ще са ключови партньори за прилагането на политиките на МЗм, насочени към местните и регионалните продукти и тяхното популяризиране. И уточни, че в следващия програмен период ще има финансов ресурс за над 100 МИГ.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА