„Клиентите стават все по-взискателни и търсят продукти с намалено съдържание на сол, защото всички говорим за диетично, здравословно хранене. Вкусът на българина се промени относно съдържание на сол, съдържание на консерванти и др., затова ние следваме европейската тенденция“, коментира специално за „Агрозона“ Владимир Орманлиев, продуктов мениджър на „Еко мес“ по време на изложението “Месомания”, което се провежда в столицата до 9 ноември. Тъй като солта е основният консервант във всички продукти, корекцията в количествата й в колбасите налага и промяна на сроковете на използване на продуктите. „Сроковете не са чак толкова големи, което означава, че продуктите са по-пресни“, допълни Орманлиев.
„Българинът все повече предпочита да експериментира, но не трябва да забравяме и старите вкусове, които не се пренебрегват“, допълни още специалистът. През последните години тенденцията сочи, че клиентът става все по-взискателен, което кара всички производители да бъдат по-внимателни към това, което вършат.
„Наблягаме на пресните месни суровини и купуваме всичкото месо, като част от него е родно, но в последно време избягваме да използваме българско заради болестта Африканска чума по свинете, но проблемът вече намира решение“, допълни Орманлиев.
От „Еко мес“ предлагат залагат на нови сурово-сушени продукти в естествени черва, при които съхненето и зреенето стават с по-различен начин. Върху обвивката на продуктите се развива благородна плесен, която допринася за автентичния и неповторим вкус на продукта.