От Черно море се вади повече нерегламентиран, отколкото законен калкан

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
2 Минути

„Има слухове  за това, че квотата на регламентирания улов е по-ниска от количествата риба, които се ловят нерегламентирано.„- това съобщи д-р Йордан Господинов,председател на Консултативния съвет за Черно море и изпълнителен директор на Асоциацията на производителите на рибни продукти BG FISH, цитиран от Bloomberg TV.

„Асоциацията ни предложи да бъде наложена двугодишна забрана, за периоди по 6 месеца, за улов на калкан. В България и Румъния за съжаление наблюдаваме нерегламентиран риболов на този вид. Той се осъществява предимно от малки или гумени лодки, които бракониерстват. На държавата й е трудно да се справи с тях, тъй като те не са обект на контрол. Предложението ни се състоеше в това всички калкани да бъдат маркирани с метални рамки, благодарение на които ние ще можем да осъществим по-строг контрол. Броят на пристанищата да бъде увеличен и съответно това е по-сигурен начин да спрем нерегламентирания улов. Това би повлияло и за повишаване квотата на калкана в Черно море, тъй като тогава бихме имали реална представа за количествата, които годишно се вадят от там. „- категоричен е Йордан Господинов за нуждата от единни правила за всички страни с излаз на Черно море.

Консултативния съвет приканва всички държави да се присъединят към тях по пътя за поддържане на екологичните норми за Черно море . Това ще бъде начин освен за поддържането на морето чисто, така и за запазване популацията на морските видове.

 

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА