Поне 6 договора за популяризиране на вина ще гарантират успеха на мярката

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Договориране на поне 6 проекта по мярката „Популяризиране в трети държави” за целия програмен период от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор в България за периода 2019-2023 година, е една от заложените цели в ревизията 1.2 на програмата, която оповести Министерство на земеделието, храните и горите (МЗХГ). Това ще е пътят, по който ще се повиши разпознаваемостта и престижа на българските вина със и без защитено наименование за произход (ЗНП)/защитено географско указание (ЗГУ),  включително и на вина, произведени по метода на биологично производство, допълват експертите. Това от своя страна ще позволи разширяването на пазарните позиции на българските вина. В стойностно изражение мярката цели поне 10% ръст на изнасяното вино за трети страни, както и също толкова увеличение в приходите от продажбата му.

Сред целите на мярката е осигуряване на поне 1 нов бенефициер, който досега не е получавал подпомагане, както и на най-малко 3 нови страни, които да бъдат обхванати в програмния период. За целеви трети страни са определени: Китай, Япония, Хонг Конг, Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико и Бразилия.

Мярката „Популяризиране в трети държави“ от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019 – 2023 г. бе с отворен първи прием за 2020 г от 17 февруари до 6 март т.г. Вместо 50% безвъзмездна помощ, както през 2019 г., през настоящата година при представянето на вина зад граница, родните търговци получават още 30% национално съфинансиране.

Друга новост е увеличението на годишния бюджет по мярката. За 2020 г. са предвидени близо 6,3 млн. лв. по направлението – близо 4 млн. лв. (3 911 600 лв.) европейско и над 2,3 млн. лв. (2 346 960 лв.) национално съфинансиране. През 2018 г. по мярката бяха разпределени общо 4,69 млн. лв.

Ревизията на Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор обхваща и останалите мерки по програмата – “Инвестиции в предприятия”, „Застраховане на реколтата“, „Събиране на реколтата на зелено” и „Преструктуриране и конверсия на лозя”. Подробности за тях можете да научите на сайта agrozona.bg и в списание „Агрозона”.

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА