По-младото население на ЕС консумира повече млечни продукти

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
4 Минути

Около 34% от хората на възраст от 18 до 35 години консумират повече млечни продукти

Според потребителско проучване на Tate & Lyle, покупката на млечни продукти е в упадък от няколко години и мнозина се насочват към т.нар. млечни алтернативи. Въпреки това една трета (34%) от 18- до 35-годишните в Европа консумират повече млечни продукти, отколкото преди три години.

Tate & Lyle PLC, глобален доставчик на добавки и решения за храни и напитки, поръча ново проучване на потребителите в Обединеното кралство, Франция, Германия, Полша, Испания и Швеция, за да разбере какво е отношението към консумацията на млечни продукти.

Проучването установи, че честотата на консумация на млечни продукти сред младите потребители е висока, като 71% консумират сирене, 81% пият мляко и 69% консумират кисело мляко поне веднъж седмично.

Освен това 77% от хората на възраст 18-35 години казаха, че биха искали да обмислят консумацията на повече млечни продукти, ако могат да опитат продукти с по-малко мазнини, захар и алергени.

„Нашето изследване разкри някои вълнуващи нови тенденции за това как и защо потребителите купуват млечни продукти“, каза Бет Ниман Хакер, директор на пазарните проучвания в Tate & Lyle. „Важно е да се разбере как се променят поведението, ценностите и вкусовете, за да могат производителите на храни и напитки да предлагат на пазара продукти, които отговарят на нуждите на днешните потребители.

Изследванията разкриха възможности за производителите на храни и напитки да насърчават младите хора да консумират млечни продукти. Здравето е ключов приоритет за по-младото поколение, като 1 от 4 (39%) респонденти на възраст от 18 до 35 години казват, че млечните продукти съдържат твърде много мазнини, а 34% казват, че млечните продукти съдържат твърде много захар.

По-младите консуматори ядат т.нар млечни алтернативи – 35% консумират сирене, 33% сладолед и 46% поне веднъж седмично мляко.

Изглежда, че флекситарианската диета е във възход сред потребителите от всички възрасти, като превключват между млечни и млечни алтернативи в зависимост от вида на храната. Около 39% казват, че ядат млечно сирене на вечеря, в сравнение с 26%, които са избрали млечната алтернатива. 32% предпочитат млечно кисело мляко на закуска, докато 26% харесват алтернативно млечно кисело мляко като следобедна закуска.

Потребителите също се опитват да направят по-устойчив избор – една пета (18%) от по-възрастните потребители казват, че екологично сертифицираните продукти биха били основен фактор за увеличаване на техния прием на млечни продукти, докато по-младите потребители търсят по-екологични опаковки (19%) и по-дълъг срок на годност (20%).

„Нашето изследване установи, че почти три четвърти от 18- до 35-годишните, които ядат по-малко млечни продукти, са щастливи да обмислят да ядат повече млечни продукти, ако могат да опитат продукти с по-малко мазнини и захар“, каза Делфин Форейт, мениджър развитие. от категорията мляко и млечни продукти в Tate & Lyle. „Докато млечните продукти отдавна се свързват с добри свойства, в днешния свят млечната индустрия трябва да се адаптира към вкусовете на съвременните потребители, комфорт и по-здравословен начин на живот.“

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА