Около 34% от хората на възраст от 18 до 35 години консумират повече млечни продукти
Според потребителско проучване на Tate & Lyle, покупката на млечни продукти е в упадък от няколко години и мнозина се насочват към т.нар. млечни алтернативи. Въпреки това една трета (34%) от 18- до 35-годишните в Европа консумират повече млечни продукти, отколкото преди три години.
Tate & Lyle PLC, глобален доставчик на добавки и решения за храни и напитки, поръча ново проучване на потребителите в Обединеното кралство, Франция, Германия, Полша, Испания и Швеция, за да разбере какво е отношението към консумацията на млечни продукти.
Проучването установи, че честотата на консумация на млечни продукти сред младите потребители е висока, като 71% консумират сирене, 81% пият мляко и 69% консумират кисело мляко поне веднъж седмично.
Освен това 77% от хората на възраст 18-35 години казаха, че биха искали да обмислят консумацията на повече млечни продукти, ако могат да опитат продукти с по-малко мазнини, захар и алергени.
„Нашето изследване разкри някои вълнуващи нови тенденции за това как и защо потребителите купуват млечни продукти“, каза Бет Ниман Хакер, директор на пазарните проучвания в Tate & Lyle. „Важно е да се разбере как се променят поведението, ценностите и вкусовете, за да могат производителите на храни и напитки да предлагат на пазара продукти, които отговарят на нуждите на днешните потребители.
Изследванията разкриха възможности за производителите на храни и напитки да насърчават младите хора да консумират млечни продукти. Здравето е ключов приоритет за по-младото поколение, като 1 от 4 (39%) респонденти на възраст от 18 до 35 години казват, че млечните продукти съдържат твърде много мазнини, а 34% казват, че млечните продукти съдържат твърде много захар.
По-младите консуматори ядат т.нар млечни алтернативи – 35% консумират сирене, 33% сладолед и 46% поне веднъж седмично мляко.
Изглежда, че флекситарианската диета е във възход сред потребителите от всички възрасти, като превключват между млечни и млечни алтернативи в зависимост от вида на храната. Около 39% казват, че ядат млечно сирене на вечеря, в сравнение с 26%, които са избрали млечната алтернатива. 32% предпочитат млечно кисело мляко на закуска, докато 26% харесват алтернативно млечно кисело мляко като следобедна закуска.
Потребителите също се опитват да направят по-устойчив избор – една пета (18%) от по-възрастните потребители казват, че екологично сертифицираните продукти биха били основен фактор за увеличаване на техния прием на млечни продукти, докато по-младите потребители търсят по-екологични опаковки (19%) и по-дълъг срок на годност (20%).
„Нашето изследване установи, че почти три четвърти от 18- до 35-годишните, които ядат по-малко млечни продукти, са щастливи да обмислят да ядат повече млечни продукти, ако могат да опитат продукти с по-малко мазнини и захар“, каза Делфин Форейт, мениджър развитие. от категорията мляко и млечни продукти в Tate & Lyle. „Докато млечните продукти отдавна се свързват с добри свойства, в днешния свят млечната индустрия трябва да се адаптира към вкусовете на съвременните потребители, комфорт и по-здравословен начин на живот.“