Оранжериите в Холандия ограничават дейност заради скъпия природен газ

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Цените вероятно ще се повишат, след като сметките за електроенергия се утроят и увеличат разходите с 20-25%.

Оранжерийната продукция от Холандия е известна в целия свят, затова и не е учудващо, че именно тази страна е вторият по големина износител на храни в света, основно благодарение на своите високодоходни оранжерии, обхващащи около 10 000 хектара – приблизително площ с размерите на Париж. Увеличаващите се цени на електроенергията обаче принуждават огромната мрежа от холандски оранжерии да бъде намалена или това да засегне тяхната дейност, съобщава hortidaily. com.

За работата на тези огромни стъклени конструкции се използват до 3 милиарда кубически метра природен газ годишно, което представлява около 8,2% от общия разход на гориво в страната. Рязкото покачване на цените на природния газ в Европа обаче оказва огромно влияние върху сектора, каза Синди ван Руисуик, старши анализатор в Rabobank. Това накара някои производители да намалят осветлението, да сложат край на вегетационния сезон рано или планират да започнат по -късно през пролетта.

“Това са драстични мерки, които намаляват производството и добивите и имат сериозни икономически последици за компаниите”, се казва в изявление на индустриалната асоциация Glastuinbouw Nederland. “Не можем да изключим дали потребителите също ще плащат повече за своите зеленчуци, цветя и растения.”

Марсел ван дер Луг от Lugt Lisianthus, цветарски бизнес, който семейството му управлява от век, казва, че цените вероятно ще се повишат, след като сметките за електроенергия се утроят и увеличат разходите с 20-25%.

Оранжериите Lans, които произвеждат около 400 хил. тона домати годишно, вече са изключили светлините. Повечето от културите се отглеждат на закрито и е обичайно лампите, използвани на лозята, да се включват, когато дневната светлина стане по-слаба през зимата. Тази година те работят само 50-80%. „Трябваше да намалим производството с 10%“, каза Ервин ван дер Ланс, главен оперативен директор на компанията. “В бъдеще обаче този брой може да се увеличи до 20%.”

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА