Нов тип резитба прави по-едри черешите в Кюстендил

Агрозона
Агрозона
2 Минути

Нов тип резитба прилагат овощарите в Кюстендил с цел по-едри плодове. Това каза пред „Агрозона“ проф. Димитър Домозетов. По новия метод обаче добивите са по-слаби, но това се компенсира напълно от едрите плодове. Целта е дръвчетата да се режат по-дълбоко, т.е. извършва се силна резитба, за да се предизвика залагане на плодни пъпки.

Едновременно с това,  насажденията биват огрявани по-добре от слънчевите лъчи, което помага залагането на повече плодни пъпки за следващата година. „По този начин намалява 1/3 от реколтата, но получаваме по-качествена продукция. Дърветата се режат през ред, което прави и пръскането по-добро. Има интерес към резитбата, много стопани идват на место, гледат и прилагат в района“, каза проф. Домозетов.

Той бе категоричен, че тази година основният проблем при черешите в Кюстендилско са били валежите, които са попречили на прибирането на последната реколта и тя се е скапала. Като цяло обаче добивите са добри. За сметка на това пазарът – слаб. „Слабо продавахме череши, тъй като нямаше търсене. Качеството също беше добро, но не успяхме да продадем всичко, което имахме“.

Сега е моментът да се води борба с цилиндроспорозата по черешата. Пръска се основно със Симит,  като на един декар са необходими 150 грама.

Avatar photo
Автор: Агрозона
Agrozona.bg e информационен сайт, който представя последните новини и анализи в сектор „Земеделие”, Хранително-вкусовата промишленост и предприемачество в селските райони. Тук ще откриете полезна информация, свързана с възможностите за национално и европейско финансиране на българските фермери, промени в българското и европейското законодателство и тенденциите в селското стопанство в България, Европейския съюз и по света.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА