Дъждовното лято смъкна с 4% продажбите на пиво
Над 120 марки бира се произвеждат в България, съобщиха от Съюза на пивоварите в България (СПБ) в навечерието на професионалния си празник – Илинден. Само за миналата година у нас са продадени 5.5 милиона хектолитра бира, а оборотът на пивоварните предприятия е близо 480 милиона лева. През 2018 г. производството на бира у нас е 5,1 млн. хектолитра, вносната бира е 308 хиляди хектолитра, а износът, който е 187 хиляди хектолитра е с 44% ръст.
Пивоварите обаче са много предпазливи в прогнозите за бирения пазар през тази година. Засега дъждовното лято и по-слабият туристически поток вече доведоха до 4-5 % спад в продажбите на бира. Ако тези тенденции не се променят през целия пиков за бирата летен сезон, очакванията за пазарните резултати към края на 2019 г. не са оптимистични, коментираха от СПБ.
За 2018 г. консумацията на бира на глава от населението у нас е 75 литра. Твърдо се запазва и тенденцията за увеличаване дела на продажбите в кенове и намаляване на дела на пластмасовите бутилки. Продажбите на бира на „студения
пазар” (хотели, ресторанти, кафенета) вече 10 години продължават да са в стагнация и в сравнение с реализацията през „топлия пазар” (магазинната мрежа) за 2018 г. са в съотношение 20% към 80%.
„Както и през предходните 15 години динамичният инвестиционен процес в бранша е насочен към модернизиране и разширяване на производството. Въвеждането на иновативни решения е ключово не само за безупречното качество на бирата, но и за възможностите категорията да бъде развивана. Само през 6-те месеца на тази година членовете на СПБ са предложили на почитателите на пивото 20 нови марки бира с различни стилове и дори бутикови предложения.” коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.