Малините са любими в САЩ и Европа, в Китай хапват годжи бери

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

През последните години търсенето на малини и къпини рязко се увеличи в Европа и в Северна Америка, констатират специалисти. На Запад малините се смятат за плодовете на разкоша. В Китай пък, обратното, малината не предизвиква такива нежни чувства, но почитателите на плода годжи бери се умножават.

Според данните текущият запас на малини, къпини и ягоди на пазара намалява. Топлото време повлиява на климата на много места, където се произвеждат ягодоплодни. Това води до понижаване на реколтата и до дефицит на плодовете. По такъв начин търсенето става високо, а цените продължават да растат. Пример в това отношение е Холандия, където заради горещините имаше проблем с малините.

„Достъпността, качеството и цените на малините и къпините силно се колебаят в Холандия и Белгия заради неравномерното плододаване на растенията, причина за което е горещото време. Пазарът е много трудно да бъде контролиран“, казва Якоб ван Стаатен, търговец на плодове, съобщават от www.freshplaza.com.

Често цената от 10 евро пада наполовина, когато има големи доставки към пазарите.

Белгийските производители на ягодоплодни култури пък имат намерението да доставят продукция до края на ноември с пик на предложенията в края на септември-началото на октомври. Според белгийски търговци къпините представляват една от най-сложната за търгуване стока в дадения момент, тъй като в Европа има много производители и конкуренцията е много голяма.

В Австрия пък на мода са местно произведените ягодоплодни. Купувачите залагат на локално отгледани малини, червена боровинка, къпини и цариградско грозде.

В Китай обаче въпреки популярността на различните плодове най-търсено си остава годжи берито. Именно през тези месеци прясната консумация на плода е най-засилена, но отмине ли сезонът, годжито става сушено.

В САЩ търсенето на малини и къпини постепенно от собствено самозадоволяване преминава към внос с изтичането на сезона. Основен доставчик е Мексико, откъдето плодовете идват на по-ниски цени.

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА