Най- обещаващият начин за постигане на успех на производителите, заели се с разработването на заместители на месото на растителна основа е не да привлекат вниманието на вегани и вегетарианци, които вече са потребители на такъв тип храни, а да ги популяризират сред потребителите на месо като алтернатива.
Най-предразположени към консумация на псевдомесо са купувачите, които предпочитат пилешкото. Това е обявил на срещата за маркетинг в птицевъдството в Южна Каролина (САЩ) Крис Дюбойс, вицепрезидент на международната компания за анализиране и проучване IRI.
Сред онези американци, които в момента не консумират растителни протеини, купувачите на пиле са най-отворени да консумират този вид протеини (20%). Повече от 5 от 10 от тях заявяват, че идеалната им диета за тях трябва да се състои от повече растителни храни. В действителност обаче, по-малко от 10% от купувачите на всички видове животински протеини са купували изкуствено месо на растителна основа през последните 6 месеца.
Конкуренция за традиционното производство
Въпреки че потреблението на растителни псевдо-меса все още е ниско, развитието на тази индустрия може да доведе до сериозна конкуренция с производителите на животински протеин. Това е доста реален сценарий, тъй като заместителите на растителна основа, като Beyond Burger или Impossible Burger, стават все по-евтини, а следователно и по-достъпни и популярни сред потребителите.
Според Дюбой една от възможностите за повишаване на конкурентоспособността на домашните птици и други видове месо е създаването на продукти, съдържащи както растителни, така и животински елементи.