Любителите на пилешкото са най-склонни да опитат псевдомесо

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
2 Минути

Най- обещаващият начин за постигане на успех на производителите, заели се с разработването на заместители на месото на растителна основа е не да привлекат вниманието на вегани и вегетарианци, които вече са потребители на такъв тип храни, а да ги популяризират сред потребителите на месо като алтернатива.

Най-предразположени към консумация на псевдомесо са купувачите, които предпочитат пилешкото. Това е обявил на срещата за маркетинг в птицевъдството в Южна Каролина (САЩ) Крис Дюбойс, вицепрезидент на международната компания за анализиране и проучване IRI.

Сред онези американци, които в момента не консумират растителни протеини, купувачите на пиле са най-отворени да консумират този вид протеини (20%). Повече от 5 от 10 от тях заявяват, че идеалната им диета за тях трябва да се състои от повече растителни храни. В действителност обаче, по-малко от 10% от купувачите на всички видове животински протеини са купували изкуствено месо на растителна основа през последните 6 месеца.

Конкуренция за традиционното производство

Въпреки че потреблението на растителни псевдо-меса все още е ниско, развитието на тази индустрия може да доведе до сериозна конкуренция с производителите на животински протеин. Това е доста реален сценарий, тъй като заместителите на растителна основа, като Beyond Burger или Impossible Burger, стават все по-евтини, а следователно и по-достъпни и популярни сред потребителите.

Според Дюбой една от възможностите за повишаване на конкурентоспособността на домашните птици и други видове месо е създаването на продукти, съдържащи както растителни, така и животински елементи.

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА