„Избирам 380“ може да създаде патриотични навици в българския потребител

Георги Узунов
Георги Узунов
3 Минути

Ферма „Ангелов“ е стратегически партньор на кампанията „Избирам 380“ и най-големият производител на свободно отглеждани кокошки и на подово отглеждани носачки в България. Компанията притежава почти всички европейски сертификати за качество, което помага нейната продукция да достигне до едни от най-претенциозните пазари в Европа. Яйца от Пещера се продават успешно в супермаркети в Швейцария, Австрия и други европейски страни, а сега амбицията им е да започнат и по-широко разпространение на българския пазар.

Иван Ангелов е собственик на фермата, но за успешното производство и реализацията на яйцата работи заедно със съпругата си и двете си дъщери. „Агрозона“ разговаря с една от дъщерите на Ангелов – Христиана Ангелова.

Тя застава категорично зад кампанията „Избирам 380“ – според нея това е много добра идея, която е трябвало отдавна да се приложи в страната ни. В Западна Европа от години се работи над регионалното производство. Подобни идеи се развиват в супермаркетите, които насърчават работата в подобна посока – с регионалните фермери и производители. „Сигурна съм, че Кампанията ще насърчи фермерите у нас да се развиват и да вървят в една добра посока по отношение на качество на продукт, хигиена и др.“.

Купувам българско трябва да се превърне в навик

Все още в България не сме изградили навика да купуваме българското, коментира Христиана Ангелова. Тя обаче е категорична, че вървим в тази посока – хората искат да ядат качествени продукти, виждат се повече и повече фермерски стендове. Много супермаркети работят в тази посока и по-малките магазинчета предлагат регионална продукция.

„Младото поколение се интересува  какво консумира, за нас е важно да живеем по-здравословно. Затова произходът на маслото, сиренето, кашкавалът е важен. Младите се интересуват от какво се произвеждат тези продукти, какво има в яйцата например, хуманното отношение към животните също е фактор“. Във фермата на Ангелови хуманния начин на отглеждане и производство винаги е имал значение. „Никога не сме имали клетки. Разполагаме с подово и свободно отглеждани животни и дори в следващите няколко години мислим да увеличим свободното отглеждане на носачки“.

Защо да изберем българското?

 „Имаме толкова хубави български продукти. Трябва да направим така, че да стимулираме родния производител и икономика, и да се отървем от нуждата от внос. България традиционно е износител, а не вносител на зеленчуци, плодове и млечни продукти. Известни сме с киселото мляко, сиренето, трябва да държим на тях. В момента това, което аз правя е пътувайки до работа спирам през местните продавачи и пазарувам плодове и зеленчуци от тях. Досега винаги съм купувала от супермаркетите. Когато обаче започнах да виждам, че тази продукция влиза от страни като Бразилия и Аржентина, започнах да се замислям.“

 

Цялата статия четете в юнския брой на списание “Агрозона”

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА