Икономическата целесъобразност на транспортирането по зърнения коридор губи смисъл

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
1 Минути

Зърненият коридор реално не работи от 9 май

„Икономическата целесъобразност на транспортирането на зърнени култури по коридора губи смисъл (демюрейдж на кораби, който може да продължи с месеци, „изяжда“ всичко)“, заяви президентът на Асоциацията на международните спедитори на Украйна Виктор Берестенко във Facebook. Експертът припомни, че средният брой кораби, пристигащи на ден в три пристанища на Голяма Одеса (Одеса, Черноморск и Южен) в рамките на „зърнената инициатива“ непрекъснато намалява от 5,9 кораба на ден през септември 2022 г. до 1,9 през април 2023 г.

Той също така каза, че загубите на инфраструктурата на Украйна преминаха границата от 50 милиарда долара.

„Обемът на среднодневния трансфер на зърно след въвеждането на ограничения от страните на ЕС на западната граница е 14 вагона / ден, през април – 28 вагона / ден; Март — 58,19 вагона/ден“, уточни той.

Освен това Виктор Берестенко подчерта, че правоприлагащите органи продължават да изпращат заповеди на митническите служители за забавяне (проверка и повторен преглед) на стоки.

„Ако за цялата минала година те са били около 1100, то през януари-април на настоящата вече са над 3000. Всичко това са закъснения на границата, създаващи условия за едни и пречки за други“, каза той.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА