FrieslandCampina въведе ново правило: Фермерите ще купуват сертификати за доставката на млякото

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

Датската мултинационална млечна компания FrieslandCampina въведе нов елемент в модела на работа с млекопроизводителите. От 2022 г. Стопаните ще трябва да закупуват сертификати за доставката на млякото, която се извършва от мандрата. Управителният съвет на кооператива вече одобри концепцията, предаде agrarheute.com. Разходите за доставка на мляко и сега се отразяват в капиталовия принос, но от 2022 г. млекопроизводителите ще трябва да имат сертификат за доставка на стойност 8 евро за всеки 100 кг доставено мляко.

Решаващият фактор е обемът на доставките, направени между 1 октомври 2020 г. и 30 септември 2021 г. За млечна ферма със 150 крави и средно производство от 10 000 кг мляко, това съответства на еднократни капиталови разходи от 120 000 евро. Ако стопанството иска да разрасне дейността си, ще трябва да бъдат закупени съответните сертификати за доставка.

Правила за сертификати за доставка

Сертификатите за доставка могат да бъдат придобити чрез членски облигации. Фермерите, които не могат да обменят достатъчно облигации, ще трябва да купуват на вноски сертификатите за доставка. Срокът на безлихвеното

Съвет по месо и мляко, Agrozona.bg

финансиране е 12 години. Това ще позволи на FrieslandCampina да изплаща големи суми просрочени задължения в брой по-бързо. За да се ускори преобразуването на финансирането, фермерите ще получат премия, с която да придобият безплатни членски облигации за търговете през юни, август или октомври, като увеличението ще може да се използва за финансиране на сертификати за доставка през януари 2022 г.

Нови тенденции: Растителни млека

Според настоящата политика за разпределяне на печалбата , 35 % от годишния излишък на FrieslandCampina се изплащат на членовете в брой и още 10 % чрез членски облигации, докато 55 % се вливат в неразпределената печалба на компанията. В бъдеще 40 % от годишния излишък ще бъдат прехвърлени на млекопроизводителите като допълнително плащане в брой, а 60 % ще остават в компанията като резерв.

Управителният съвет на FrieslandCampina очаква по-добри бизнес перспективи през втората половина на 2021 г., тъй като кетъринг индустрията постепенно се отваря в много европейски страни. Въпреки това, компанията трябва да се справи с рязкото увеличение на цените за някои суровини. Ръководството планира да следи отблизо пазара за растителни напитки, тъй като Управителният съвет вярва, че този сегмент става от нишов в по-масов.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА