Електрическите велосипеди и автомобилите безспорно навлязоха на пазара – европейския, и все по-често на българския. Досега обаче технологията не беше налице за товарни автомобили. Това се дължи на предизвикателството за разработване на високоефективна батерия, която да отговаря на нуждите.
Нов трактор, предназначен да работи на батерии вече служи за широк спектър от приложения. С мощност 50 kW – двигателят на трактора AGCO GmbH, произведен в Германия, замества този с вътрешно горене. Премахнати се ауспусите, филтрите и горивната система, горивните системи и радиатора, и са заместени с блок за батерии, компактен електродвигател и необходимата електрическа система за управление.
Машината разполага със 100 kW батерия, която се зарежда бързо и съхранява достатъчно мощност, за да работи четири часа при средно натоварване. Новаторска система за управление на топлината пък, която включва термопомпа, гарантира, че температурата на кабината се контролира ефикасно. Батерията може да служи и като междинно хранилище за генерирана от фермата мощност.
Модификацията не оказва влияние върху пригодността на трактора за поемане на какъвто и да било вид приспособления. Безшумна и много тиха машина е идеална за използване в сгради, но и за транспортна работа в града.