Експерти ще разработят специална марка за храни от Черноморския регион

Лилия Александрова
Лилия Александрова
4 Минути

Екип от експерти си е поставил амбициозната задача да изработи регионален бранд и брандинг стратегия за земеделска продукция, с произход от Черноморския басейн, произведена посредством климатоустойчиви практики.

Това ще стане по проекта AGREEN, който се изпълнява в партньорство с 5 организации от Черноморския регион – Гърция, Румъния, Грузия, Армения и Турция. България е представена в инициативата от сдружение „Добруджанско аграрно и бизнес училище“. Основните цели на проекта са популяризиране на концепцията за климатоустойчивото земеделие като подход в разработването на стратегии за развитието на селското стопанство, насочени към осигуряване на устойчива продоволствена сигурност, в условията на променящия се климат.

Във връзка с проекта е проведено проучване във всяка от партньорските държави, за да се установи състоянието, предизвикателствата и перспективите пред развитието на този тип земеделие и прилагането на климатосъобразни земеделски практики в отделните географски региони. На базата на проведени анкети и интервюта с представители на различни целеви групи, обобщено може да се посочи, че за да бъдат тези продукти атрактивни за консуматорите, те трябва да бъдат „брандирани“ със специфична марка или етикет, което ще допринесе за тяхната  разпознаваемост на пазара.

Въз основа на изводите от направеното проучване, международна експертна група от специалисти очерта план за брандинг стратегията на земеделските продукти. Тя ще отчита спецификите на различните географски региони, обхванати в проект AGREEN, както и особеностите на националната народопсихология в партньорските държави, и не на последно място – тенденциите на пазара на селскостопански храни и продукти. В тази връзка, на 13 май 2021 г. ДАБУ- Добрич проведе дискусия за проучване мнението, и отправяне на препоръки от заинтересованите страни относно разработването на регионален бранд на климатоустойчивото земеделие в Черноморския басейн в България. Разисквани бяха възможните подходи за привличане на потребителите, набелязаните от експертите маркетингови инструменти и послания, както и визуално-графичното представяне на бранда. Участниците в събитието отправиха интересни предложения, които ще бъдат взети предвид от работната група, подготвяща плана за брандинг стратегията.

По проекта ще бъде приложен иновативен подход, чрез който ще бъде изграден алианс от организации, обединени около AGREEN, базиран на т.нар. „практикуваща общност“ – мрежа от професионалисти в бранша, изследователи и други заинтересовани лица, които да обменят и надграждат знания, експертиза и опит, въз основа на споделени добри практики. В допълнение, ще бъде разработена интерактивна карта на логистичните центрове за търговия на едро и дребно, която да улесни достъпа до произведени по климатоустойчив начин селскостопански продукти в партньорските страните и региони.

Експериментални модели за отглеждане на ендемични за региона култури ще бъдат разработени и тествани в рамките на проекта в три от държавите-партньори и ще бъдат предоставени на заинтересованите производители. Ще бъде стартирана и поддържана Интернет платформа, която да свързва производителите на земеделска продукция, отгледана чрез устойчиви практики в Черноморския регион, и да служи като онлайн инструмент за обмен на информация, контакти и търговски канали, както и на възможности за обучения. В края на проекта, ще бъде разработен и проведен и специализиран обучителен курс за предприемачи, които искат да развиват земеделие, съобразено с климатичните промени, като курсът ще бъде пригоден за обучение в присъствена и дистанционна форма и ще бъде интегриран и достъпен през платформата AGREEN.

Проектът „Трансграничен алианс за климатоустойчиво и екологично земеделие в Черноморския басейн“, се финансира от Съвместната оперативна програма за трансгранично сътрудничество по Европейския инструмент за съседство „Черноморски басейн 2014-2020“, по Приоритет 1.2 „Повишаване на трансграничните възможности за търговия и модернизация на селското стопанство и свързаните с него сектори“, и продължава 30 месеца /от 01.06.2020 г. до 30.11.2022 г./.

Повече информация за проекта може да бъде открита ТУК, съобщиха от ОИЦ-Добрич.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА