Според проучване, направено от Earnst&Young за българския бирен пазар намалението на приходите от продажби на бира за последните 5 години възлиза на 11 %, въпреки някои безспорно добри тенденции в развитието на бранша. Това съобщават от Съюза на пивоварите в България (СПБ), предава regal.bg.
Очакванията за устойчив ръст през 2013 г. на бирения пазар у нас не са се осъществили, но от Съюза съобщават за безспорно добри тенденции в развитието на бранша. През 2013 г. българските пивовари са инвестирали 56,7 млн. лв. в оптимизация и разширяване на мощностите и технологиите за производството на пиво и малц. Извършени са реконструкции, модернизации и автоматизация на цехове, изграждане на нови производствени корпуси, монтиране на нови бутилиращи и пакетиращи линии, откриване на складови и логистични бази, реновиране на административни сгради.
Освен тези капиталови вложения, от Съюза изтъкват, че конкурентоспособността на сектора изисква разширяване на портфолиото на българските пивовари, поради което през 2013 г. са добавени над 11 нови разфасовки и 3 нови асортимента на традиционни марки бира. Запазен е и подходът за иновативни инвестиции в бутилки, кенове, етикети, като на пазара са позиционирани 16 опаковки пиво с нов дизайн.