Пандемията от коронавирус води до увеличаване на търсенето на био, органични и устойчиви храни. Търговците на дребно по целия свят изпитват огромни увеличения на продажбите на биологични продукти. Същото важи и за онлайн търговците на дребно, които отчитат най-високия ръст на продажбите си от години.
Whole Foods Market, най-големият търговец на природно чисти храни в света, започна да ограничава броя на своите клиенти за онлайн хранителни стоки заради безпрецедентното търсене. Във Великобритания Abel & Cole отчита 25% увеличение на продажбите, докато Riverford отчита сериозен ръст на търсенето. Nourish Organic, индийски онлайн търговец, преживя 30% ръст на продажбите през изминалия месец. Физическите търговци на дребно също се възползват от спешните мерки, въведени от различни правителства. Магазините за органични и здравословни храни остават отворени в много страни. Те привличат нови купувачи, докато вече съществуващите клиенти са склонни да похарчат повече. Във Франция някои магазини за органични храни отчитат увеличение на продажбите с над 40%. COVID-19 повишава информираността на потребителите за връзката между храненето и здравето. Потребителите купуват повече органични и здравословни храни, тъй като изглежда целят да засилят личния си имунитет.
Докога обаче търговците ще могат да отговарят на повишеното търсене?
Нарастването на търсенето обаче води до проблеми с предлагането. Индустрията за органични храни вече е глобална с международни мрежи за доставка, които са подложени на натиск. Много от суровините, използвани от европейските и северноамериканските компании за органични храни, се произвеждат в Азия, Латинска Америка и Африка. Заключването прекъсва веригите за доставки. Например, Индия е основен източник на био чай, билки, подправки и подобни съставки. Спешните мерки, въведени през март, спряха преработката и износа на храни от и към някои страни.