Български компании произвеждат торове на о-в Калимантан, мляко в Централна Ява, занимават се с търговия, бизнес консултации и хотелиерство на о-в Бали. Това стана ясно по време на срещата между шефа на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) Мариета Захариева и ръководителя на парламентарната делегация на Индонезия Мухамад Хисджам, който е на посещение у нас. Земеделските стоки преобладават в износа от България за Индонезия през 2015 г. Челните места са разпределени сред пшеницата, при която износът е на стойност 26.47 млн. щ.д.; семената от анасон, копър, кориандьр, кимион, ким за 6.9 млн. щ.д.; суровите или необработени тютюни за 4.6 млн. щ.д. Изнасяме още препарати, използвани за храна на животни за 3 млн. щ.д.; медицински, хирургически, зъболекарски или ветеринарни инструменти и апарати за 2.9 млн. щ.д. и др.
Двустранната търговия между България и Индонезия през 2015 г. бележи ръст с 24.2 % на годишна база и възлиза на 101.4 млн. щ.д. Износът на България за този период е на стойност 61 млн. щ.д. (увеличение от 62.5 %), а вносът от Индонезия – 40.4 млн. щ.д. (спад от 8.4 %). Българският агроизнос има потенциал за растеж при: пшеница, кориандър, вино, закваски за млечни изделия и български млечни продукти, етерични масла, зърнени храни, месо, семена, тютюн, пчелен мед, минерална вода, торове, фармацевтични продукти, строителни материали, електрическо и електронно оборудване. България може да предложи за износ още козметични продукти и по-специално от розово масло, лавандула, кисело мляко и др., както и строителни материали, текстил, храни.
Във вноса на индонезийски стоки у нас преобладават мебелите, както и палмово масло за 7.8 мнл. щ.д., кафе за 7.1 млн. щ.д., смоли в първични форми за 3.8 млн. щ.д., аминосъединения за 2.3 млн. щ.д., синтетични прежди за 1.7 млн. щ.д. и др. Индонезия се интересува от създаването на малки и средни фирми в България, защото гледа на България като мост към страните от региона и към Европейския съюз, стана ясно още по време на срещата в София. Възможностите за развитие на икономическите отношения между България и Индонезия са с огромен потенциал. Те могат да се задълбочат в търговията, инвестициите и туризма. България има много стратегическо местоположение на Балканите и в Югоизточна Европа, като допълним и членството в Европейския съюз. Двете международни пристанища във Варна и Бургас могат да бъдат база за продуктите на Индонезия към пазарите в региона и към другите европейски пазари, заяви Захариева.