Без интернет присъствие българските производители не могат да достигнат американския пазар

Агрозона
Агрозона
7 Минути

 

Дженифър Диаз е сертифициран международен адвокат от Маями, Флорида. Основателка е на фирмата DIAZ Trade Law,  чиято основна насоченост е регулирането на вносните стоки в САЩ. Нейната компания е експерт в подпомагането на търговците, които успешно спазват множеството федерални закони и подзаконови актове на САЩ, свързани както с вносни, така и с експортни сделки и сигурността на веригата за доставки.

 

Госпожо Диаз, какви български продукти биха закупили американците?

Запознах се с производителите тук и имах шанса да посетя някои, така че съм виждала розово масло, лавандулови масла и някои хранителни продукти. Също разговарях с производител на лешников крем за мазане, примесен с мед. Ние американците харесваме всяко нещо, което е вкусно. И с удоволствие купуваме неща, които са готини, правят живота ни по-лесен и имат приятен вкус. Така че тук виждам много хранителни продукти, които биха ни били интересни. Бихме купували неща, които нямаме в масови количества в Щатите, неща, които са различни и нови.

Какво ни липсва за да достигнем пазара Ви?

Основното нещо на което трябва да заложите  е образователният елемент. Например, американските клиенти като мен не знаят колко висококачествена всъщност е българската лавандула, асоциирам обаче лавандуловите продукти основно с Франция. Не бих се сетила за България. Не бих се сетила за вас и що се отнася до рози, не знаех, че произвеждате такива неща. Така че, мисля, че има ниво на информираност, което трябва да достигнете сред американските купувачи, за да осъзнаем, че Вие българите сте топ производители на качествени розови и лавандулови продукти. Качеството наистина Ви отличава и когато човек дойде на място може да се убеди сам в това. Трябва обаче да бъдем научени, че тези продукти съществуват  и че вие сте тези, при които трябва да отидем, за да си ги купим.

konservanti etiketi

Как бихме могли да рекламираме продуктите си в Америка?

Ето тук вече идва трудната работа. Дори аз трябва постоянно да се рекламирам. Всеки бизнес, независимо дали предлага услуга или продукт, продава нещо. Правило номер едно в САЩ е – ако нямате уебсайт, не съществувате – няма как да продадете каквото и да е. Уебсайтът е най-важен. Някои хора са поддръжници на органичната рекламата чрез обмен на услуги с други фирми, но лично аз не ползвам този модел. Мисля, че блоговете и различните методи за комуникация – социалните мрежи – са невероятно важни у нас. Много компании получават милиони фенове, въпреки, че са малки предприятия, защото използват инструментите на социалните мрежи добре и създават дискусии с последователите си. Мисля, че по-трудният аспект е да комуникирате така, че американският купувач да може да Ви разбере. Ако ще развивате интернет присъствие, с което да привлечете американския пазар, трябва да имате американски партньори, за да сте сигурни, че комуникирате на адекватен, правописен и граматически правилен английски, за да Ви вземат насериозно, когато се появите на пазара. Например, етикетите трябва да са на правилен английски, както и цялата Ви комуникация чрез социалните мрежи. Ако използвате неправилна граматика или имате правописни грешки в уебсайта си, върху самия продукт, или в рекламната си кампания, хората няма да Ви вземат насериозно. Купувачите се доверяват на продукт, който изглежда добре, има потенциала да реши някакъв проблем или просто е уникален и забавен – нещо, което ще искаме да ползваме, но трябва и да изглежда автентично за американския пазар.

Какви са регулациите?

Макар износът за САЩ да не е така облекчен като вътрешнообщностния в рамките на ЕС, правилата в САЩ са ясни, потребителски ориентирани и като цяло приятелски настроени към бизнеса. „Агрозона“ събра основните държавни изисквания, с които трябва да се съобразите при износа.

export

Митници и правилници

Всички стоки, които навлизат в САЩ подлежат на обмитяване според облагаемата им стойност, освен ако не са конкретно освободени чрез закон. Облагаемата стойност на една стока се определя по различни начини, и митото й варира според класификацията, в която попада. Класификацията и оценяването на стоките е отговорност на вносителя. Американската митническа служба след това определя съответстващото мито.

Документация за експорта

Задължителните документи, с които трябва да разполагате са

  • Товарителница и превозен документ от превозвача (морска, контейнерна линия или карго авиокомпания);
  • Търговска фактура, получена от продавача, която показва стойността и описанието на стоките;
  • Манифест (Митнически формуляр 7533) или Влизане/Незабавна доставка (Митнически формуляр 3461);
  • Пакинг лист, ако се налага, и други документи, необходими за да се определи дали стоката може да бъде допусната.

Всички хранителни и козметични продукти трябва да имат етикет и опаковка в съответствие с разпоредбите на Администрацията по храните и лекарствата (Food and Drug Administration, FDA).

Задължително е да направите и регистрация в Агенцията по храните в САЩ. Тя е безплатна и не е сложна, но отнема много време и за нея е необходим агент-представител в Америка, който служи за контактно лице от ваше име пред Агенцията.

Внасяне на стоките в САЩ

vino-inter-expo

Пратката може да бъде получена единствено и само от купувач или лицензиран митнически брокер, наречен „собственик“. Преди пратката да пристигне, доставчикът е длъжен да издаде „Сертификат на Превозвача“, доказващ правото на доставка на стоката.

Когато пратката стигне до САЩ, вносителят (или неговият брокер) и съответният служител на пристанището са отговорни за попълването на документите за влизане в страната. Внесените стоки не се считат за легални докато не бъдат платени таксите за внос и не бъде получена оторизация от органите на американската митница.

 

 

Avatar photo
Автор: Агрозона
Agrozona.bg e информационен сайт, който представя последните новини и анализи в сектор „Земеделие”, Хранително-вкусовата промишленост и предприемачество в селските райони. Тук ще откриете полезна информация, свързана с възможностите за национално и европейско финансиране на българските фермери, промени в българското и европейското законодателство и тенденциите в селското стопанство в България, Европейския съюз и по света.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА