България не е голям производител на грозде, но разполага с разнообразен климат и почви на малка територия. Има местни сортове, върху чийто потенциал си заслужава да се работи. Ние можем да разчитаме на такива нишови пазари. Това каза Радослав Радев, председател на Националната лозаро-винарска камара. „Още повече, че в България има възможност да се съчетава винен туризъм със селски и други такива форми на туризъм. Там са възможностите.”, допълни той.
Според него България никога няма да бъде голям производител на най-евтините вина, просто трябва да намери своята ниша. Предимството на страната ни е в това, че все пак Франция, Италия и Испания са вече утвърдени производители на вино, а средностатистическият консуматор на вино не е лоялен и няма цял живот да пие дадено вино, защото му е харесало. Той е любопитен и обича да опитва нови неща. От тази гледна точка България има шанс да намери своята ниша.
По думите на Радослав Радем през последните години има все повече производители, които избират да отглеждат сортове, които до момента не са били захващани в България, като сира, малбек, пино ноар и каберне фран. От тях има нови насаждения. „Оказа се, че тези сортове се развиват доста добре в България. Това обаче са сравнително скорошни инвестиции в скоро направени насаждения и техният потенциал ще проличи след 4 до 6 години.”, каза председателят на НЛВК.
Лилия Александрова