Америка инвестира над $7 млн. за да рекламира безопасността на ГМО културите

Георги Узунов
Георги Узунов
2 Минути

Американската агенция по храните и лекарствата FDA, Агенцията за опазване на околната среда и Министерството на земеделието на САЩ започнаха инициатива за обучение на потребителите относно ГМО културите. Проекта е на стойност 7,5 милиона долара.

Целта на усилието, наречено Feed Your Mind, е да отговори на най-често срещаните въпроси, които потребителите имат относно ГМО, включително как те се регулират и дали са безопасни за здравето.

По-малко от дузина генетично модифицирани култури се отглеждат в Съединените щати, но те често съставляват огромна част от отглежданите култури. Повече от 90% от засадените през 2018 г. соя, царевица и захарно цвекло бяха генетично модифицирани.

„Генетичното инженерство създаде нови растения, които са устойчиви на насекоми и болести, доведоха до продукти с подобрени хранителни профили, както и някои продукти, които не покафеняват толкова лесно“, казва Стивън М. Хан, мениджър на FDA.

Образователен видеоклип от FDA посочва, че генетично модифицираната соя има по-здрави масла, които могат да се използват за заместване на такива, съдържащи трансмазнини. Други материали подчертават как намалените натъртвания и покафеняване могат да помогнат в борбата с хранителните отпадъци.

Потребителите обаче остават несигурни. Опасенията, че ГМО са нездравословни и вредни, са широко разпространени. Броят на купувачите, които избягват ГМО, се е утроил през последното десетилетие, според The ​​Hartman Group.

Проучване, публикувано миналата година в Nature Human Behavior, установи, че повече от 90% от участниците са имали някакво противопоставяне на ГМО храните. Освен това потребителите, които са най-силно противопоставени на ГМО храни, смятат, че са по-добре запознати по темата в сравнение с останалите участници, въпреки че са получили по-нисък резултат от действителния тест на знанията.

„Докато храните от генно-инженерни растения са достъпни за потребителите от началото на 90-те години на миналия век и са често срещана част от днешното снабдяване с храни, има много погрешни схващания за тях“, казва Хан. „Тази инициатива има за цел да помогне на хората да разберат по-добре какво представляват тези продукти и как се правят.“

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА