Българските вкусове покориха Виена: Силен дебют на родни производители на Free From 2025

Мариана Климентиева
Мариана Климентиева
3 Минути

Успешно приключи участието на български компании в престижното европейско изложение, демонстрирайки иновации и потенциал на световна сцена

Участието на български производители на консервирани продукти във водещото европейско изложение Free From Specialty Food & Wine 2025, което превърна Виена в средище на хиляди хранителни продукти и марки от различни страни, бележи силен и обещаващ дебют. Изложбената зала MARX HALLE в австрийската столица събра на 17 и 18 юни над 280 изложители и професионалисти от 60 държави, представяйки най-новите продуктови иновации в широк спектър от категории. България участва с колективен щанд, представляван от Асоциация “Традиционни български консерви”, с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд “Земеделие”, като успешно представи богатството и иновативността на родното производство.

Самото име на този нестандартен форум подсказва неговата същност – за надхвърли търговското изложение и да предложи най-доброто изживяване „free from“ („свободно от“) – отправна точка за вълнуващо пътешествие сред вкусовете на различни страни и индустрията за преработени храни, напитки, сладкиши, вегански, функционални и органични продукти.

“12-тото издание на специализирания форум Free From предлага на регистрираните посетители директен достъп до бързоразвиващите се пазари на храни в Средна и Източна Европа, и Асоциация “Традиционни български консерви” сме едни от тях. Това е пазар с огромен потенциал за растеж и може да се превърне в двигател на експорта за българското производство”, каза  Антоанета Божинова – организационен секретар на Асоциацията.

Четири български компании се представиха във Виена с иновативни продукти и свежи идеи, които често са трудни за намиране другаде, подчерта още Антоанета Божинова.

Според нея с нарастващото търсене на по-здравословни, вегански, растителни продукти и добавки, изложението става задължително за всеки, който иска да е в крак с тенденциите в търговията на дребно. Международната платформа за намиране на партньори дава възможност на родните производители както за персонализиран подход и индивидуализиране на бизнес взаимоотношенията при срещи с предпочитани нови търговски партньори, така и да бъдат част от познатите традиционни и надеждни доставчици.

„Щастливи сме, че можем да покажем във Виена някои от най-креативните и амбициозни родни производители. Предлагаме уникални решения и продукти, и искаме да изградим директни връзки с ключови играчи на пазара. Нашият щанд представя най-новите продукти, които със сигурност ще впечатлят и професионалисти, и потребители“, заяви Божинова.

Българското участие демонстрира не само качеството на родните продукти, но и техния потенциал да отговорят на динамичните нужди на съвременния пазар. В следващите два дни родните изложители ще се потопят в бъдещето на индустрията на две специализирани конференции, с цел проучване на нови тенденции и бизнес възможности.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Мариана Климентиева е магистър по „Журналистика“ в Софийски университет "Климент Охридски". Кариерата ѝ започва през 2004 г. Работила е за водещи печатни и онлайн издания, сред които в."Телеграф", в."Монитор", stolica.bg, economic.bg. Специализира в ресори като земеделие, икономика и актуални новини, като се стреми винаги да поднася задълбочена и обективна информация. В Аgrozona приоритет са й теми, свързани със съвременните тенденции в земеделието, устойчиво развитие, иновации в аграрните технологии и европейски политики за селските райони.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама