Продължава кампанията по разясняване на Стратегическия план в нови 19 града в страната

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Обявени са датите до края на месеца

Националната информационна кампания за Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони (СПРЗСР) в България за периода 2023-2027 г. премина при засилен интерес от земеделските стопани. Тя се проведе в периода 06-16 февруари и в не участваха над 2500 стопани, съобщават от Министерство на земеделието.

По време на срещите бе подробно разяснен начинът за предоставяне на директните плащания в новия програмен период. Екосхемите, както и условията и критериите за тяхното прилагане, като част от новите мерки в СПРЗРС, бяха също във фокуса на информационната кампания. Друг акцент на дискусиите бяха стандартите за добро земеделско и екологично състояние на почвата. Експертите от Министерството на земеделието представиха информация и за инвестиционните мерки включени в Плана, както и промените в нормативната база. Теми на срещите бяха и наколна на терените, контрола на прилагането на препарати за растителна защита, както и системата за мониторинг.

Стопаните проявиха интерес към мерките за ландшафтна инфраструктура. Подпомагането на протеинови култури, биологичното земеделие и необработваемите площи, изискванията за пасища, подпомагането на животновъдите и пчелните семейства, почвената покривка и глобите при палене на стърнища, бяха също разисквани. Дебатираха се и обвързаното подпомагане в планинските райони, както и интервенцията, отнасяща се за опрашването.

Националната служба за съвети в земеделието (НССЗ) чрез своите Териториални областни офиси продължава националната информационна кампания на Министерството на земеделието за Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони в България за периода 2023-2027 г. График на срещите е публикуван на страницата на НССЗ: https://www.naas.government.bg/news/nacionalnata-sluzhba-za-sveti-v-zemedelieto-she-prodlzhi-nacionalnata-informacionna-kampaniya-na-ministerstvoto-na-zemedelieto-za-strategicheskiya-plan

 

 

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама