Европейският парламент продължава да настоява за нов член в Регламента за стратегическите планове по Общата селскостопанска политика, позволяващ намаляване на директните плащания при неизпълнение на трудови и социални правила на нациоинално ниво и на ниво ЕС. Позицията е заявена по време на последното заседание на Специалния комитет по селско стопанство (СКСС) към Съвета на ЕС, предават от Министерство на земеделието и храните.
По проекта на Регламент за стратегическите планове бяха обсъдени зелената архитектура, социалното измерение на ОСП, насочване на плащания и документа на ЕК за проследяване на поети задължения за климата и биоразнообразието. Бяха дискутирани стандартите за ДЗЕС (2, 4, 8 и 9), въпроси свързани с еко-схемите, инвестиции и консултации, широкомащабна инфраструктура, гъвкавост между стълбовете. Относно еко схемите Европейският парламент (ЕП) е изразил мнение, че среден процент за периода на финансиране ще даде необходимата гъвкавост за държавите членки. ЕП също така настоява, 30% от разходите за инвестиции да са свързани с околна среда и климат и за завишено ниво на максимална подкрепа от 80%, както и за таргетирани консултантски услуги по отношение на околната среда и климата. Относно гъвкавостта между стълбовете Европейският парламент предлага ограничаване на трансферите само до еко-схемите и агроекологичните ангажименти.
Относно по-доброто насочване на подкрепата, ЕП предлага 6% задължително преразпределително плащане (ПРП) със задължителни тавани и дегресивност. В случай, че преразпределителното плащане надвиши 12%, няма необходимост от тавани и дегресивност. Относно проследяване на разходите за климат и биоразнообразие, новият елемент в документа е въвеждане на разпоредба в регламента, а не само съображение, относно задължението 40% от средствата от ОСП да допринасят за цели, свързани с климата.