80% от европейските дилъри на техника бяха засегнати от COVID-19. Това показват резултатите от изследване на CLIMMAR. Вирусът удари особено сериозно продажбите на нови машини. До края на септември, 70% от участниците предвиждаха значително намаление на оборота и поръчките си.
В изследването участие са взели над 660 автокъщи от 14 различни страни. Това дава добра индикация за ефектите и въздействието на кризата COVID-19 върху техния бизнес. Проучването показва, че последиците силно се усещат от търговските дружества и дистрибуторите в европейския сектор на селскостопански машини и оборудване. Около 80% от анкетираните са изпитали „ограничени“ до „високи“ последици от коронавируса. Основният проблем е бил в отдела за продажби на дистрибуторски фирми, които пласират нови машини. Продажбата на употребявани машини също е била повлияна значително, но по-малко от продажбите на нова техника.
54% от запитаните споделят за спад в поръчките. 17% пък казват, че са имали затруднения в получаването на машини или компоненти и части за производството на дадена техника. 12% от дилърите се затруднявали от факта, че не са могли да работят на място при клиента, а 10% нямали персонал, защото е заболял.
29% от анкетираните споделят, че оборотите им са спаднали минимум с 10% от началото на кризата. Интересно е обаче да споменем, че за 5% от тях оборотите пък са се вдигнали с 10%.
Още един интересен момент от проучването. Цели 24% са категорични, че не се нуждаят от помощ за справяне с кризата. Обратното, само 18% са тези, които настояват за задължителна компенсация или поне облекчение за справяне с COVID-19. 34% от анкетираните очакват помощта да дойде под формата на приемливи условия за кредит от банките.