7 от 10 европейци смятат, че е важно да купуват европейски плодове и зеленчуци

FruitVegetablesEUROPE представи и анализира резултатите от първото проучване на Евро-барометър на европейската промоционална кампания „CuTE: Култивиране на вкуса на Европа“ за възприемането и познаването на европейските потребители относно методите на производство на плодове и зеленчуци в ЕС в пет целеви държави: Германия, Испания , Франция, Полша и Гърция.
Според проучването, седем от десет европейци твърдят, че европейският произход е важен за тях, когато купуват плодове и зеленчуци. За половината от тях европейският произход е един от факторите, които влияят върху избора им на храна и има малко тежест, когато става дума за закупуване на плодове и зеленчуци. Почти 4 от 10 казват, че ядат европейски плодове и зеленчуци, когато могат.
При пазаруването, качеството и цената на продукта надделяват над методите на производство и устойчивостта на околната среда. Резултатите от проучването предполагат ниско ниво на познаване на методите на производство. Повечето европейци не знаят, че плодовете и зеленчуците, които ядат, се отглеждат в оранжерии, а 1 на 4 има положителна представа за оранжерийното производство.
Посетителите на Парижкото международно изложение за селско стопанство, което се провежда от 22 февруари и ще продължи до 1 март във френската столица, които посещават щанда CuTE ще могат да се запознаят от първа ръка с европейските методи на селскостопанско производство (парникови и на открито) и характеристиките на плодовете и зеленчуците, произведени на континента.