Междувременно пазарът на растителни храни се е увеличил с 9% през 2019-2020 г., надминавайки 40 млрд. Долара в световен мащаб, според световната компания за проучване на пазара Euromonitor International.
Ново проучване на Euromonitor International разкрива, че 23% от световните потребители се опитват да ограничат приема на месо, а по -здравословният начин на живот е основната причина потребителите да следват вегански, вегетариански и флекситариански диети. “Пандемията от COVID-19 направи потребителите по-наясно с въздействието на индивидуалните им действия върху обществото. Пример за това са флекситарианците, които намаляват консумацията на животински продукти и стимулират растежа на растителни алтернативи”, казва Нозоми Хария, старши анализатор в Euromonitor International.
Пазарът на храни на растителна основа е нараснал с 9% през 2019-2020 г., надминавайки 40 млрд. долара в световен мащаб, според проучването. Реакциите обаче са различни във всеки регион. Като пример, 57% от глобалните потребители вярват, че техните избори и действия могат да променят света, докато само 25% от респондентите в Япония вярват в това твърдение, което е най -ниското сред 40 -те анкетирани държави в световен мащаб, според гласа на Euromonitor проучването „Потребител: Начин на живот“ 2021. Устойчивото снабдяване, депластификацията и разхищението на храна са три тенденции, които оформят устойчивостта в настоящото време, разкрива проучването. “Ползите с добавена стойност извън устойчивостта, като ползите за здравето или достъпността, са от решаващо значение за привличане на потребителите. Използването на технологии и работа в партньорство между индустриите и страните също ще бъдат ключови за насърчаването на устойчивостта,”