2/3 от британците се страхуват да се хранят навън

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
3 Минути

 63% от потребителите се притесняват от идеята да се хранят навън, въпреки че ограниченията постепенно се облекчават

 

Притесненията относно аспектите, свързани със здравето и безопасността от храненето навън, са най-голямата пречка за британските потребители, като 81% от тях заявяват, че ще трябва да бъдат уверени в хигиенните мерки на ресторантите, преди да обмислят тази възможност.

Проучване, наречено „Купувачи на нашето време“, проследява живота на 30 домакинства по време на пандемията и сега изследва променящите им се нагласи за хранене и пазаруване.

„С потребителите, които се колебаят дали да излязат да ядат, доставчиците на хранителни услуги ще трябва да демонстрират мерките за безопасност, които предприемат, като осигуряват релаксираща и приятна среда. Поддържането на този баланс ще бъде изключително трудно за някои оператори с физически ограничения на пространството. “, коментира Саймън Уейнрайт, директор на Global Insights в IGD.

Макар че много потребители твърдят, че просто отлагат временно посещението на ресторанти, значителна част от тях все още се нуждаят от непрекъснато успокояване в дългосрочен план. Сред тези, които се притесняват от яденето навън, 71% казват, че ще изчакат поне още няколко седмици преди да отидат на ресторант.

Пестене на пари

Спестяването на пари също една от най-големите причини за това потребителите да избират да се

хранят вкъщи, като близо половината от тях- 49% заявяват, че ще ядат по-малко навън поради тази причина, като се увеличават до 62% сред по-младите групи между 18-34-годишните. Пазаруващите също се наслаждават на социалните ползи от храненето у дома, като 46% казват, че ще изберат да приготвят повече ястия у дома за приятели и семейство, вместо да излизат навън.

„Освен че се опитват да стимулират потребителите извън дома, има възможност и доставчиците на хранителни услуги да предложат убедителни опции за дома на добра цена междувременно, както и услуги за takeaway или доставки.

С помощта на правителствената схема „Яжте навън, за да помогнете“, която започва тази седмица, трябва да започнем да виждаме отстъпление сред онези, които посочват разходите като бариера за храненето навън“, добави г-н Уейнрайт.

Поглеждайки напред, по-голямата част от купувачите или 81% от тях се притесняват за втора вълна на COVID-19 и мислят за възможностите си за пазаруване. По-специално 58% от тях споделят, че ще се опитат да пазаруват онлайн повече в случай на втори скок, докато 36% казват, че ще се заредят с определени артикули, като най-вероятно това ще правят 25-54-годишните.

Несигурността за следващите няколко месеца вероятно ще се отрази на предстоящите сезонни събития, като съответно 56% и 42% от купувачите заявяват, че в резултат на COVID-19 ще бъдат по-малко склонни да отидат на публично събитие, за събиране около огъня или за да участват в трикове за Хелоуин.

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама