2/3 от британците се страхуват да се хранят навън

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
3 Минути

 63% от потребителите се притесняват от идеята да се хранят навън, въпреки че ограниченията постепенно се облекчават

 

Притесненията относно аспектите, свързани със здравето и безопасността от храненето навън, са най-голямата пречка за британските потребители, като 81% от тях заявяват, че ще трябва да бъдат уверени в хигиенните мерки на ресторантите, преди да обмислят тази възможност.

Проучване, наречено „Купувачи на нашето време“, проследява живота на 30 домакинства по време на пандемията и сега изследва променящите им се нагласи за хранене и пазаруване.

„С потребителите, които се колебаят дали да излязат да ядат, доставчиците на хранителни услуги ще трябва да демонстрират мерките за безопасност, които предприемат, като осигуряват релаксираща и приятна среда. Поддържането на този баланс ще бъде изключително трудно за някои оператори с физически ограничения на пространството. “, коментира Саймън Уейнрайт, директор на Global Insights в IGD.

Макар че много потребители твърдят, че просто отлагат временно посещението на ресторанти, значителна част от тях все още се нуждаят от непрекъснато успокояване в дългосрочен план. Сред тези, които се притесняват от яденето навън, 71% казват, че ще изчакат поне още няколко седмици преди да отидат на ресторант.

Пестене на пари

Спестяването на пари също една от най-големите причини за това потребителите да избират да се

хранят вкъщи, като близо половината от тях- 49% заявяват, че ще ядат по-малко навън поради тази причина, като се увеличават до 62% сред по-младите групи между 18-34-годишните. Пазаруващите също се наслаждават на социалните ползи от храненето у дома, като 46% казват, че ще изберат да приготвят повече ястия у дома за приятели и семейство, вместо да излизат навън.

„Освен че се опитват да стимулират потребителите извън дома, има възможност и доставчиците на хранителни услуги да предложат убедителни опции за дома на добра цена междувременно, както и услуги за takeaway или доставки.

С помощта на правителствената схема „Яжте навън, за да помогнете“, която започва тази седмица, трябва да започнем да виждаме отстъпление сред онези, които посочват разходите като бариера за храненето навън“, добави г-н Уейнрайт.

Поглеждайки напред, по-голямата част от купувачите или 81% от тях се притесняват за втора вълна на COVID-19 и мислят за възможностите си за пазаруване. По-специално 58% от тях споделят, че ще се опитат да пазаруват онлайн повече в случай на втори скок, докато 36% казват, че ще се заредят с определени артикули, като най-вероятно това ще правят 25-54-годишните.

Несигурността за следващите няколко месеца вероятно ще се отрази на предстоящите сезонни събития, като съответно 56% и 42% от купувачите заявяват, че в резултат на COVID-19 ще бъдат по-малко склонни да отидат на публично събитие, за събиране около огъня или за да участват в трикове за Хелоуин.

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА