Само 14% от запитаните в проучване, направено от GFK, купуват хранителни стоки онлайн, обяви Ирена Янкова, мениджър “Ключови клиенти”, сектор “Търговия” в GfK България. Това стана по време на конференцията “Онлайн продажбите на храни и различните модели на доставка”, организирана от сп. “Регал”. “Агрозона” беше медиен партньор на събитието. Проучването е направено през последните месеци и в него участват хора на възраст между 18 и 50 г.
Далеч повече са потребителите, които си поръчват храна онлайн – 51% от запитаните. Болшинството пазаруват по интернет основно дрехи, аксесоари и обувки. Наблюдава се резерва към закупуването на бързооборотни стоки по мрежата, понеже потребителят не може да има допир до храната, да прочете етикета и да провери срока й на годност. Тези, които се доверяват на онлайн пазаруването за трапезата си, оставят средно по 37 лв. на поръчка. Относно поръчките на храна – 88% от тях се извършват през сайтове на заведения.
52% от запитаните са отговорили, че по интернет се продават продукти, чието качество заслужава по-високата им цена, а 59% са посочили като предимство на онлайн пазаруването, че предоставя лесен и бърз достъп до натурални продукти, които не се продават другаде.
Анета Стефанова