136,4 млн. т пшеница ще бъдат събрани в ЕС

136,4 млн. т пшеница ще бъдат събрани в ЕС. За месец ноември 2020 г., анализаторите на „Стратиджи грейнс“ очакват незначително намаление в производството на пшеница и царевица спрямо октомври, а при ечемика стойностите да се запазят на нивото от предходния месец. Количествата произведена продукция се разпределят, както следва: за мека и твърда пшеница – 136,40 млн. тона, намаление на месечна база с 0,30 млн. тона; царевица – 62,30 млн. тона, намаление спрямо предходния месец с 0,40 млн. тона; ечемик – 63,80 млн. тона, без изменение на месечна база. Прогнозата за продукцията от основните зърнени култури – пшеница, ечемик и царевица за ЕС, за маркетинговата 2020/2021 г. е да понижи стойностите си с 16,00 млн. тона спрямо 2019/2020 маркетингова година – от 312,00 млн. тона 2019/2020 г. на 296,00 млн. тона 2020/2021 г.
Прогнозираните засети площи с основни зърнени култури на територията на ЕС се очаква да достигнат до общо 43,62 млн. ха – намаление с 1,29 млн. ха за 2020/2021 година, спрямо 2019/2020 година – 44,91 млн. ха. Запасите от зърнени култури на територията на ЕС се намаляват с 0,30 млн. тона и възлизат на 25,40 млн. тона при 25,70 млн. тона предходния месец.
По отношение на световното производство за основните зърнени култури (пшеница, царевица и ечемик), от „Стратиджи грейнс“ прогнозират производство, възлизащо на 1 985.30 млн. тона. На месечна база се отчита намаление от 11,40 млн. тона. (1 996,70 тона месец октомври). На годишна база, производството на основни зърнени култури в световен аспект отчита сериозен ръст от 21,00 млн. тона (1 964,30 млн. тона за 2019/2020 година). Крайните световни запаси от пшеница, царевица и ечемик търпят намаление от 13,6 млн. тона на месечна база и се прогнозират на 523,6 млн. тона (537,2 млн. тона през октомври месец). В основните световни производствени райони се очаква засетите площи с основните зърнени култури за маркетинговата 2020/2021 година да се увеличат с 8,72 млн. ха на годишна база до 459,24 млн. ха, при 450,52 млн. ха за маркетинговата 2019/2020 година.