1/3 от търговците вече търсят изкуствено месо

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Намаляването на емисиите от метан несъмнено ще засегне и животновъдството

Привличането на 18 трлн. долара към индустрията, която се занимава с устойчиво производство на протеини, за да се преодолеят климатичните рискове при продоволствената сигурност, сочи не само напредък, но и предупреждава, че големите хранителни компании трябва да направят повече, съобщава fairr.org.

Броят на компаниите, които приемат официални цели за диверсификация на протеините, нараства до седем за три години, като Unilever, Conagra, Nestle и търговците на дребно в Обединеното кралство Tesco и Sainsbury.

Amazon (Whole Foods), Costco и Kraft Heinz са с най-лоши резултати, като по-голямата част от хранителните корпорации (72%) все още не успяват да определят количествено измерими цели за преход на протеини въпреки нарастващите продукти на растителна основа в щатски долари, достигайки до 43% за две години.

2021 г. е обявена за „годината на отглеждане на месо“, тъй като частните инвестиции в технологиите достигат 506 милиона долара през първата половина на годината, докато инвестициите и интересът от големите хранителни компании нарастват.

Интересът на инвеститорите към алтернативи на животински протеини се увеличава, тъй като подкрепата за устойчивото участие на FAIRR с водещи хранителни компании нараства с 1300% от стартирането му през 2016 г. Статистиката показва, че 7 от 25 (28%) световни търговци на дребно и производители на храни вече имат цели да разширят портфолиото си от алтернативни протеини, спрямо нулата през 2018 г.

По-голямата част (72%) от хранителните компании все още не са приели целите за диверсификация на протеините като част от декарбонизацията на производството. Това е въпреки нарастващото потребителско търсене на алтернативи за месо и млечни продукти и последните предупреждения на IPCC, че метанът в атмосферата е достигнал своя връх от 800 000 години насам и е необходимо спешно „устойчиво намаляване“ на емисиите на метан (32% от които в момента са от животновъдството). Ако искаме за постигане на целите на Парижкото споразумение.

 

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама