Министерството на туризма отчете проекта „Интегрирани комуникационни кампании за България на целеви пазари“ на пресконференция в БТА днес. Проектът се финансира по оперативна програма „Регионално развитие” чрез Европейския фонд за регионално развитие на ЕС и се е изпълнявал на 6 целеви пазара – Германия, Румъния, Русия, Украйна, Полша и Швеция. Дейностите отчете Анелия Генова, ръководител на проекта. Продължителността му е била 36 месеца като приключва на 8-и април тази година, а стойността – 7 282 374 лв.
Генова посочи, че целите на проекта са били изцяло комуникационни. Те са са реализирани чрез пресконференции, журналистически турове, телевизионни клипове, рекламни карета в печатни издания и др. Анелия Генова посочи, че целевите държави са определени по критерии като емитиращи пазари, интензитет на пътуванията, изразходване на големи суми при пътуване.
По време на пресконференцията стана ясно, че Германия е водещ емитиращ пазар в Европа, както и че там страната ни има позитивен имидж. Изходящият туристически поток от Германия годишно е 65 млн. Генова каза още, че за румънците България е най-посещаваната задгранична дестинация.
Най-големи са били бюджетите по проекта, целящи да промотират страната ни в Русия и Германия, съответно 1 819 000 лв и 1 855 540 лв.
Ръст е отчетен на туристите от Германия, Швеция, Полша и Румъния, а лек спад има на туристите от Русия и Украйна, но ако не е била кампанията, спадът е щял да бъде по-голям.
На всички целеви пазари по проекта са постигнати много добри резултати, а Анелия Генова обобщи, че на всички пазари културните обекти са тези, които основно остават в съзнанието на хората, до които достига рекламата и съответно за реклама на страната трябва да се работи предимно чрез култура.
Анета Стефанова