Над 100 елемента от програмата на Зелена седмица, която тази година се провежда изцяло онлайн, са достъпни за безплатно ползване. Всеки от тях е посветен на различни теми свързани със селското стопанство, хранителната индустрия и градинарството.
Международното изложение Зелена седмица се организира от Messe Berlin. Спонсори са Германската фермерска асоциация (DBV) и Федералната асоциация на германската хранителна индустрия (BVE).
„Международната Зелена седмица традиционно задава тона за нашата търговска панаирна година – така е и тази година“, заяви по време на откриването Мартин Екниг, председател на управителния съвет на Messe Berlin GmbH и допълни: „Разбира се, бихме искали отново да посрещнем 400 000 посетители в изложбения център, както миналата година. За съжаление това не е възможно с оглед на пандемията на короната. В същото време има желание за взаимодействие между различни заинтересовани страни. Поради това с IGW Digital създадохме платформа за обмен и информация. Защото независимо дали става въпрос за благоприятно за климата хранене, производство на храна по време на кризата с корона вируса или дигитализация в селското стопанство – темите на Международната зелена седмица са по-актуални от всякога.”
„Ние, фермерските семейства, не само храним нашето общество, но също така участваме в опазването на климата, видовете и природата“, посочи Йоахим Руквид, президент на Германската фермерска асоциация (DBV), „Икономическата ситуация в нашите компании обаче е изключително напрегната. Освен това планираните забрани, изисквания и политическа несигурност възпрепятстват спешно необходимите инвестиции. Едно от големите предизвикателства през следващите години е да се разреши противоречието между очакванията на обществото за повече екология и хуманно отношение към животните, от една страна, и честото нежелание на потребителите да плащат повече за това в магазините, от друга. Храната се нуждае от по-голяма оценка. Добрите рамкови условия са важни не само за успеха на земеделието, но и за разнообразна гама от вътрешно производство при високи стандарти.“
Президентът на DBV изрази съжаление във връзка с факта, че тази година Зелена седмица може да се проведе само цифрово. За нас Зелената седмица е акцентът в селскостопанската политика в началото на годината. Няма по-добра възможност да влезете в контакт с около 400 000 души и да поговорите за храненето и производството на храни, отколкото на Зелената седмица в Берлин. Тази година онлайн ще обсъдим важни развития в селскостопанската политика по време на редица кръгли маси от най-висок клас. Това включва теми като бъдещето на общата селскостопанска политика, хуманно отношение към животните, защита на климата, проблемът с вълците или стартиращите фирми от селскостопанския сектор. ”
„Въпреки стабилния годишен резултат от 184,7 милиарда евро, спадът на продажбите в търговията на храни извън дома, забавянето в глобалната търговия, високите нива на отпуск по болест и не на последно място натискът върху веригите за доставки от страна на фермерите поставиха производителите на храни на изпитание през последната година“, направи обзор
Кристоф Минхоф, генерален мениджър на Федералната асоциация на германската хранителна индустрия (BVE) и отбеляза: „Въпреки това те ще продължат да се придържат към целта за устойчива трансформация на производството на храни. Искаме да направим този ангажимент видим в рамките на Зелена седмица. Представяме компании, които произвеждат по климатично устойчив начин, успешно ограничават загубите на храна или заменят пластмасовите опаковки с хартиени алтернативи. Освен това хвърляме светлина върху съвременните хранителни тенденции като преформулиране на рецепти и въпроса дали наистина няма алтернативи на месото и каква роля ще играе култивираното месо в бъдеще.”