Винено-кулинарни дестинации ще привлича туристи към вътрешността на страната. “България продължава да се развива с устойчиви темпове като предпочитана туристическа дестинация“. Това каза днес във Враца министърът на туризма Николина Ангелкова. От думите й стана ясно, че страната ни бележи за трета година ръст с около 5,5 %. Ако това темпо продължи до края на годината, може да се наредим в Топ 5 на устойчивите дестинации, според класацията на Световната организация по туризъм.
Министър Ангелкова заедно с министъра на земеделието Румен Порожанов участваха в последното от поредицата обществени обсъждания на 12-те винено-кулинарни дестинации на територията на страната, създадени от двете министерства, част от проекта „Сподели България“. Една от целите при разработването на дестинациите е да покаже разнообразието от културно-историческото наследство и разнообразието от вкусове, с които всеки един от регионите разполага, пише Дарик.
Двете дестинации, представени във Враца са Мизия и Златия. Дестинация Мизия включва Оряхово, Плевен, Свищов и Русе. Включените туристическите обекти са 8, а емблематичните направлението са парк Ивановски скални църкви, парк Кайлъка, античния град Улпия Ескос и пещерата Орлова чука. Част от дестинацията са и характерните кулинарни предложения просеник, качамак, ястия от речна риба и вино Каберене от Дунавската равнина.Дестинация Златия включва Враца, Монтана и Видин и има 9 туристически забележителности, сред които пещерата Леденика, Черепишкия манастир, Белоградчишките скала, пещерата Магура и крепостта Баба Вида.
Част от дестинация Златия са и характерните за региона предложения като ягоди от Берковица, ястието „Бел муж“ от Белоградчик и вино Гъмза.
От своя страна министърът на земеделието Румен Порожанов заяви, че земеделието и туризмът са сред най-перспективните сектори за Европа. „В организираните срещи досега участваха над 400 представители на туристическия бранш, както и винопроизводители.