Tesco иска 300% увеличение на продажбите на алтернативи за месо до 2025 г.

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
3 Минути

Британската компания Tesco обяви, че ще стане първият търговец на дребно в Обединеното кралство, който е определил цел за продажби на алтернативно месо на растителна основа, като засилва работата си със своя партньор WWF, за да намали наполовина въздействието върху околната среда от производството на храни.

Търговецът на дребно се е ангажирал с 300% увеличение на продажбите на алтернативите на  месо до 2025 г., заедно с по-широк набор от мерки за устойчивост, които е разработил съвместно с  WWF. Мерките имат за цел да намалят наполовина въздействието върху околната среда на средната кошница за пазаруване във Великобритания.

Tesco определи набор от мерки, които да помогнат за постигане на амбициозната цел за продажбите:

Веганство, заместители на месо, Agrozona.bg
Веган бургер, заместител на бургера от месо.

Наличност: Въвеждане на алтернативи на месото на растителна основа във всичките си магазини, с продукти в 20 различни категории, включително готови ястия, алтернативи на панирано месо, колбаси на растителна основа, бургери, киш, пайове, парти храна.

Достъпност: Инвестиране в стойност, така че достъпността да не е пречка за закупуване на алтернативи на растителна основа.

Иновация: Работа с нови доставчици, с цел осигуряване иновации за клиентите.

Видимост: Осигуряване на алтернатива за месо, където се предлага и версията с месо. Например колбаси Ричмънд и колбаси на растителна основа Ричмънд се представят заедно.

Tesco се ангажира да публикува продажбите на растителни протеини като процент от общите продажби на протеини всяка година, за да проследи напредъка му. Tesco стана първият търговец на дребно в Обединеното кралство, който публикува данните си за хранителни отпадъци през 2013 г. и се надява, че това ниво на прозрачност на продажбите на протеини ще помогне да се насърчи останалата част от хранителната индустрия да поеме подобни ангажименти.

Въздействие на производството върху ценни местообитания
Амазонка, Меркосур, Agrozona.bg

Производството на храни, по-специално производството на месо и млечни продукти, оказва значително въздействие върху скъпоценни местообитания като районите на Амазонка и Серадо в Бразилия и е признато за основен фактор, който допринася за изменението на климата.

Двете организации призовават други хранителни предприятия да увеличат прозрачността си по отношение на мерките за устойчивост и да разгледат показателя за устойчива кошница като рамка и начин за мониторинг на напредъка към по-устойчива хранителна система.

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА