София отбелязва Трифон Зарезан с първата винена карта

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
4 Минути

В обектите, отличени на картата, трябва да има вино от поне 10 изби

Софиянци и гостите на столицата вече имат надежден пътеводител към местата за качествено българско вино. От Столична община заедно с Българска асоциация на винените професионалисти (БАВП) създадоха винена карта на града. Картата излиза на два езика – български и английски. Тя е стъпка и към една от основните цели на БАВП, а именно популяризиране на винено-кулинарния туризъм у нас, а също и е част от концепцията на Столична община в сектор туризъм за създаване на алтернативни туристически продукти, които да съдържат в себе си преживяване.

София не е във винен регион, но безспорно заема централно място на българската винена сцена.

Обектите в картата са селектирани заради своята специфична „винена атмосфера“, професионална селекция и разнообразие от български вина, производители и местни сортове. Отличени са винени магазини, барове и ресторанти, които правят достъпно и разпознаваемо местното вино – те са подбрани въз основа на проучване, проведено през ноември и декември 2021 г. Включена е  кратка информация за местните сортове, лозя, райони, изби, възможностите за винени турове в столицата и календар на събитията в столицата, свързани с българско вино.

Екипът, създал картата, се е опитал да подбере най-добрите места за качествено българско вино в столицата ни – по напълно обективни критерии. Към магазините изискванията са основният предмет на дейност да е продажба на вино, да присъстват вина от минимум 10 български изби, както и вино от местни сортове, да има подготвен консултант, да се организират винени събития или тематични представяния и промоции на българско вино. Критериите за ресторантите и баровете са над 50% от виното във винения лист да е българско, да присъстват вина от минимум 5 български изби, да присъства вино от местни сортове и не на последно място, да се предлага вино на чаша.

Градската винена карта на София представя 40 обекта с необходимите контакти – 17 винени магазина и 23 бара и ресторанта, където посетителите на столицата могат да опитат и/или закупят българско вино – не просто като напитка, а да се потопят в истинско преживяване. Чрез картата се насърчават добри търговски практики, гостоприемство и професионализъм по отношение на познание и представяне на българските вина, производители и региони. Именно с това е свързана и друга основна цел за създателите – тя да послужи като стимул и мотивация винените точки на София да стават все повече.

Картата ще бъде достъпна онлайн на сайта промотиращ София като туристическа дестинация – www.visitsofia.bg, а печатното издание ще се разпространява безплатно както и в туристическите информационни центрове в столицата, също и на изложения, борси и др. Замисълът е картата ежегодно да се актуализира. След пилотното издание на картата се обмисля и комуникационна кампания, насочена към столичните винени магазини, барове и ресторанти, чрез която те да бъдат запознати с възможностите и критериите за включване в следващи издания. Кампанията ще даде възможност да бъдат подчертани ползите от приоритетното и целенасочено представяне на българско вино и кулинария, от автентичното преживяване както на местните винени ценители, така и на туристите, които посещават София.

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА