С българско участие отвори врати Аnuga – най-голямото световно изложение на хранително-вкусовата промишленост

Лилия Александрова
Лилия Александрова
4 Минути

Тази събота започна най-голямото световно изложение на храни в германския град Кьолн. Над 7 000 изложители от 108 държави ще имат възможност да покажат своите продукти до 14 октомври 2015 г.

Една от горещите теми на изложението ще бъде силното актуално развитие на пазара за вегетариански храни, биопроизводство и справедливата търговия с храни. Модерни сега са също продуктите без глутен или лактоза, и то не само сред хората с алергии.

Производителите ще предложат и храни, които се приготвят бързо и лесно, като така се стремят да бъдат в крак със забързаното ежедневие на клиентите. Разбира се, ще се предлагат и дълбоко замразени продукти, гурме храни, включтелно такива за мюсюлмани. Страна-партньор на изложението тази година е Гърция.

Млекопроизводители в Европейския съюз използваха възможността да демострират пред входа на изложението срещу ниските цени на млякото. Около 100 трактора бяха събрани като израз на недоволството на фермерите от индустрията, търговията и политиката в сектора, предава dpa.

От Изпълнителнаа агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) съобщиха, че 38 български компании ще присъстват на изложението. Българските фирми участват на два национални щанда – в палата ANUGA FINE FOOD и палата АNUGA ORGANIC, които ще бъдат открити от зам.-директора на ИАНМСП Никола Стоянов.

Заместник-министърът на земеделието и храните д-р Цветан Димитров ще открие бизнес форум на тема „Посети България – намери своя партньор” в рамките на изложението.

Международната изложба ANUGA се провежда веднъж на две години от 1924 г и е най-голямaтa специализирана проява в Европа през 2015 г. в областта на хранително-вкусовата промишленост. През 2013 г., на обща изложбена площ от 262 000 кв.м., са взели участие 6 627 фирми, като посетителите са били 154 642. Основните представени сектори в изложбата са разделени в различни палати на изложбения комплекс, както следва:

Деликатесни храни (Anuga Fine Food);

Напитки (Anuga Drinks);

Месо и месни продукти (Anuga Meat);

Замразени храни (Anuga Frozen Food);

Пресни и охладени храни (Anuga Chilled & Fresh Food);

Млечни продукти (Anuga Dairy);

Тестени изделия и топли напитки (Anuga Bread & Bakery, Hot Beverages);

Биохрани (Anuga Organic);

Технологии за продажби на дребно (Anuga RetailTec);

Услуги в областта на ХВП (Anuga FoodService);

От ИАНСМП уточняват, че събитието е по проект „НАСЪРЧАВАНЕ НА ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА НА БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ”, финансиран по Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007-2013. Българските фирми – участници са:

АВИС ЕООД,

АГРО БИО СЕМЕНА ООД,

АМЕРИКАН ПОПКОРН КЪМПАНИ ЕООД,

АНОНА ТРЕЙД  ЕООД,

АСПАЗИЯ-92 ООД,

АСТ ПОПКОРН ООД,

БИО БЪЛГАРИЯ ООД,

БИОСЕТ ООД,

БУЛГАРКОНСЕРВ РУПИТЕ ООД,

ВАКОМ МП ООД,

ВИТАНЕА ООД,

ГЕРАДА ООД,

ДЕН И НОЩ ООД,

ДЖЕМ И ДЖЕМ ООД,

ДИАВЕНА ООД,

ЕВРОЮНИКО ЕООД,

ЗЕЛЕНА СТРАНДЖА ЕООД,

КАРНОБАТПЛОД АД,

КАРОЛ ФЕРНАНДЕС МИЙТ ООД,

КОНДОВ ЕКОПРОДУКЦИЯ ЕООД,

ЛУКЕРИЯ ООД,

МАРТИС 09 ООД,

МЕЛБОН АД,

МИД БИОТРЕЙД ЕООД,

НОРДИКС ООД,

ОБЕРОН Х ООД,

ОЛИМЕКС ООД,

ОЛИНЕЗА ООД,

ПЕЛТИНА ЕООД,

ПЛЕВЕН МЕС ООД,

РАДУЛОВ ЕООД,

РИВАЛ ИНВЕСТ ЕООД,

СЕРЕНА ЕООД,

СЛАДЪК ПЪТ ООД,

ФИЛИПОПОЛИС-РК ООД,

ФРУКТО СЛИВЕН АД,

ЦИМА 99 ООД,

ЩРОМ ЕООД

 

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама