Розата е един от символите, с които чужденците най-често асоциират България, сочат маркетингови проучвания за водещите туристически пазари, това посочва министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя се е срещнала с представителите на туристическия бранш, производителите на рози и кметовете от района на Розовата долина, предават от министерството. Срещата има за цел да координира усилията за популяризиране туризма в региона. Ангелкова посочва, че администрацията на ведомството е готова подпомогне региона и да го утвърди като един от символите на българския туризъм. Това е причина една от осемте културно-исторически дестинации, разработени от институцията – „Долината на розите и тракийските царе”, да е концентрирана изцяло в региона.
Министърът посочва, че новият Музей на розата в града е изграден с 1 млн. лв. държавни средства, а от откриването му до сега посещенията в музея са се увеличили с 47%. Ангелкова казва още, че Фестивалът на розата ежегодно привлича стотици хиляди туристи от азиатски пазари като Япония, Китай, Корея и от европейски страни. По време на фестивала в община Казанлък са нощували над 220 хил. туристи. Данни за региона няма, понеже по време на празничните дни на розата туристите се настаняват в хотели в радиус до 100 км.