Рекламната стратегия на ЕС за храните ще помага за повишаване стандартите в трети страни

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

Политиката на ЕС за насърчаване на земеделието и храните е ключов инструмент в подкрепа на прехода към по-устойчив селскостопански сектор. Политиката за промоция може да допринесе за позиционирането на хранителната система на ЕС като глобален ориентир по отношение на устойчивостта. Това се казва в доклад на Европейската комисия относно начина, по който е прилагана политиката за селскостопански хранителни продукти след реформата от 2014 г. През 2021 г. Комисията ще направи ревизия на тази политика, за да вземе предвид новите приоритети на ЕС, като например Европейската зелена сделка.

Сред изводите, направени в доклада е и този, че политиката на ЕС за насърчаване на селскостопанските хранителни продукти допринася за повишаване на конкурентоспособността на сектора, както и за осведомеността за високите стандарти на продуктите на ЕС, особено на пазари в трети страни.

Много на брой предложения

Данните от доклада сочат, че между 2016 и 2019 г. общо 279 програми за промоция са получили съфинансиране от Комисията. От тях 112 промоционални програми са насочени към вътрешния пазар, докато 167 програми са помогнали на производителите от ЕС да достигнат до нови пазари извън ЕС и са повишили осведомеността относно качествените характеристики на селскостопанските хранителни продукти на ЕС. Огромният брой предложения, подадени през този период, потвърждава устойчивия интерес на селскостопанския и хранително-вкусовия сектор на ЕС към тази политика, както и голямото търсене на възможности за съфинансиране, които могат да увеличат максимално въздействието на кампаниите за насърчаване на ЕС у нас и в чужбина. Всяка година се увеличават средствата, за които се кандидатства и те до голяма степен надхвърлят наличния бюджет, което води до силна конкуренция между предложенията.

Между 2016 и 2019 г. плодовете и зеленчуците са основната продуктова категория, облагодетелствана от съфинансирането на политиката на ЕС за промоция, като между 19% и 30% от общия годишен бюджет на политиката за промоция е предназначен за тази продуктова категория. Докладът също така представя концепцията за годишните работни програми, въведена с реформата на политиката от 2014 г., като подходящ инструмент за осигуряване на динамично привеждане в съответствие с други политики на ЕС и по-целенасочено прилагане на политиката за насърчаване. Годишната работна програма за 2021 г. беше представена в доклада като практически пример за това динамично привеждане в съответствие, като 50% от бюджета й се отделя на теми в съответствие с целите на стратегията „От фермата до трапезата“.

Нов преглед

Докладът ще помогне на Комисията да формира прегледа, който планира да направи на политиката за промоция, заложена за 2021 г. Прегледът трябва да засили приноса на политиката към европейската Зелена сделка, стратегията „От фермата до трапезата“, както и европейския план за борба с рака. Пътната карта за преглед, обясняваща целите на прегледа, вече е публикувана и отворена за публична консултация в продължение на четири седмици до 9 март 2021 г.

 

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА