Произхода на месото влиза в менюто на френските ресторанти

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути
Задължение да посочват страната на произход на свинско, пилешко, овче, агнешко или козе месо ще имат от 1 март във Франция ресторантите, столовите и другите заведения за обществено хранене. Това е станало възможно с публикуването в официалния журнал на републиката на изменения на декрет, с който се въвежда по-рано подобно задължение за говеждото месо, съобщи в социалните мрежи бившият зам.-министър на земеделието Георги Събев.
Мярката, която според френския министър на земеделието Дьонорманди отговаря на желанието на гражданите да имат по-добра информираност и проследяемост, първоначално ще има временен характер и ще се прилага до 29-и февруари 2024 г. Това е съгласувано с и одобрено от Европейската комисия, като процедурата практически е започнала още през ноември 2019 г.
Промяната засяга само месо, което се закупува от съответните заведения за обработка, а не вече преработено или сготвено. Етикетът трябва да упоменава страната на отглеждане и клане, но също и „ дали е прясно, охладено или замразено месо “. Тази прозрачност специално са поискали родителите на ученици заради училищните столови, където се внася 50% от месото. В кетъринга извън дома от 20% до 40% от домашните птици идват от Франция.
В менюто ще трябва да се посочва страната на произход – къде е отгледано животното, както и къде е заколено. Въвежда следният текст – „отгледано: (страна/страни на произход/отглеждане), заклано: (страна, където животното е заклано)”.
Животновъдният сектор във Франция реагира положително.  Ан Ришар, директор на свиневъдната организация Инапорк, смята, че гражданите искат да знаят откъде идва месото, което ядат и ако то е френско, са уверени в неговото качество.
Според френския земеделски министър Жулиен Денорманди пилешкото месо от Бразилия или Украйна няма нищо общо с френското, което е валидно и за другите видове месо. В южноамериканските страни все още използват хормони на растежа, което дава различна хранителна стойност на месото.
Смята се, че тази прозрачност е от съществено значение за успеха в намаляването на дела на  вносно месо. За разлика от супермаркетите, където месото със френски произход е широко разпространено, 60% от птичето месо, консумирано в кетъринга, идва от страни с два до три пъти по-ниски цени (Бразилия, Украйна и др.), обясняват от Съюза на младите фермери.
Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА