Пристанището в гръцкия град Пирея ще стане четвъртото по големина и значение търговско пристанище в Европа след Ротердам, Антверпен и Хамбург, които по традиция държат първенството и през 2019 г., предава mundomaritimo.cl, като се позовава на информация от Port Economics.
Ротердам все още е най-голямото пристанище с икономическо значение в Европа. През последните 5 години то регистрира добър ръст. След стагнация през 2019 г. порт Хамбург регистрира повече обработени контейнери. През последните пет години Антверпен отбелязва положителен ръст в дейността и се разраства.
Междувременно германското пристанище Бремерхафен, което исторически е на четвърто място в класацията на основните контейнерни терминали в Европа, се очаква да загуби четвъртото си място. Кандидати за четвъртото място в класацията на големите европейски пристанища са също испанските Валенсия и Алхесирас.
Три терминала бележат ръст в обработените контейнери през първите 9 месеца на 2019 г. Това са Пирея (+ 20,7%), Валенсия (+ 8,3%) и Алгесирас (+ 7,2%), следвани от Хамбург (+ 6,9%) и Антверпен (+ 6,4%). След тях са Гданск (+ 5%), Барселона (+ 4.1%), Льо Хавър (+ 4%) и Ротердам (+ 3.8%). Пристанище Генуа има близо нулев ръст, докато Бремерхафен, Феликсстоу и Саутхемптън се очаква да имат регистрирани загуби в трафика през 2019 г.
Резултатите през 2018 г. са следните: пристанище Ротердам с 14,5 млн. 20-футов еквивалент (TEU), Антверпен с 11,1 млн. 20-футов еквивалент и Бремерхавен с 5,45 млн. 20-футов еквивалент.
Пристанище Антверпен очаква официалното изпълнение на план за разширяване на капацитета, който трябва да добави комбиниран капацитет от над 7 милиона TEU. Хамбург разкри също планове за частично преустройство на съществуваща пристанищна зона.