Поне 70% от млякото в големите магазини трябва да е българско

Кирил Александров
Кирил Александров
2 Минути

Търговски обекти, в които се продават храни на дребно, с годишен оборот над 2 млн. лв, трябва да продават задължително определен процент родно производство от стоките, които традиционно се произвеждат у нас. Това е заложено в проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за храните. Така например в големите магазини 51% от плодовете и зеленчуците, включени в схемите за подпомагане на ОСП, трябва да са родно производство. При млякото и млечните продукти процентът е 70%, месото и месните продукти – без пилешко – 25%, а за пилешкото – 50%. При виното и спиртните напитки – минимум 75% от асортимента. В проекта на закона е предвидено това да влезе в сила от началото на следващата година.

Като български да могат да се етикетират и рекламират само храни, чиито суровини са произведени у нас, този текст също е заложен в проекта за промени в Закона.

Друга предложена промяна е за бързоразвалящи се храни – срокът за плащане на стоки за последваща продажба не трябва да е по-дълъг от 10 дни. В момента действащият текст не съдържа уточняване за бързо развалящи се храни, посочено е общо, че договорът за покупка на храни за последваща продажба не може да е по-дълъг от 30 дни от датата на получаване на фактурата за доставка или друга покана за плащане. При положение, че фактурата е получена преди получаване на стоката, срокът започва да тече от деня, следващ деня на получаване на стоката, независимо че фактурата или поканата за плащане е отпреди това.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Кирил Александров работи като журналист от 2006-а година. Преди да работи в Agrozona.bg, е бил част от екипите на Агенция "Фокус", сп. Тема и сайта Expressnews.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама