По-лесно е да продадеш в САЩ отколкото във Франция и Германия

Агрозона
Агрозона
3 Минути

Инна Абаджиева е съосновател на първата марка, посветена на кулинарията с българска маслодайна роза. Амбицията на компанията е да започне износ за Щатите, а пред нас Инна споделя, че за да пробиеш на този пазар трябва да имаш интересен и специфичен продукт.

Притесняват ли Ви изискванията за внос?

Щатите имат много регламенти, с които всеки един производител и вносител трябва да се съобразява и всъщност това, което нас ни привлича е, че пазарът е огромен. Към продуктите ни има интерес, оттук нататък е наша работа да се съобразим  с всички необходими регулации. Трябва предварително да сме подготвени и да избегнем големите санкции, с които ще трябва да се сблъскаме , ако пропуснем някой от елементите.

Пакетите от мерки са изключително много както по отношение на митническите изисквания, така и по отношение на американските агенции, които регулират всички продукти. Трябва да бъдем много стриктни в цялостния пакет от документи, които да се предоставят предварително и ежедневно да се поддържат. Това е една много голяма инвестиция.

Каква е целевата Ви аудитория и кои ваши продукти ще бъдат приоритетни при износ?

В Щатите от много време е силна тенденцията за търсене на натурални и БИО продукти, продукти, които са по-различни, по-интересни. Ние сме точно в този сегмент – имаме серия БИО-чайове, които представляват висококачествена насипна билка за запарка, съответно предлагаме и сладка без захар, а това е много търсено в САЩ. Там ще предложим и шоколади с вкус на роза, вече имаме индикации, че това е търсена ниша от американците.

Позната ли е там нашата роза Дамасцена?

Все още не до нивото, което на нас ни се иска. В Щатите има много малко продукти с рози и повечето се внасят от Мароко. Все още обаче има свободна пазарна ниша, която ние бихме могли да запълним. Хубавото е, че САЩ са отворен пазар за качествени чуждестранни стоки, защото има европейски пазари, които са изключително взискателни – като Франция, Германия. Там продукт от България би влязъл по-трудно отколкото в САЩ.

Има ли някакви изисквания за минимални количества при експорт?

Това зависи от начина, по който избереш да работиш, съответно различните партньори се нуждаят от различни количества. Това, което ние търсим е работа с вносител и дистрибутор, на който да изпращаме по-големи количества и оттам нататък той да се погрижи за по-малките доставки, които иска всеки един магазин.

Имаме изградена система с много добре планирано производство, така че няма да имаме проблем с обезпечаването. Съответно ние и не гоним огромни обеми и масов пазар, които биха ни затруднили.

Avatar photo
Автор: Агрозона
Agrozona.bg e информационен сайт, който представя последните новини и анализи в сектор „Земеделие”, Хранително-вкусовата промишленост и предприемачество в селските райони. Тук ще откриете полезна информация, свързана с възможностите за национално и европейско финансиране на българските фермери, промени в българското и европейското законодателство и тенденциите в селското стопанство в България, Европейския съюз и по света.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА