Възможностите за подаване на документи по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор (по пощата или с куриер) предлагат максимално услеснение за желаещите да се регистрират в бюрото по труда – освен че могат да го направят от дистанция, не е задължително да имат КЕП или ПИК на НОИ. Важно условие тук е, че при изпращане по електронна поща лицата имат отговорност да защитят личните си данни.
Конкретните стъпки за всички електронни и дистанционни начини за регистрация в бюрото по труда, както и за подаване на заявление за обезщетения при безработица, могат да бъдат намерени тук.
Агенцията по заетостта напомня, че за периода на извънредното положение спират да текат нормативно определените срокове за регистрация в бюрото по труда и за подаване на заявление за обезщетенияпри безработица. Документите могат да бъдат подадени до 14 дни след отмяната на извънредното положение и ще се смятат за подадени в срок.
Агенцията по заетостта продължава призива си „Останете си вкъщи!” и обръща внимание на желащите да посетят на място бюрото по труда, внимателно да преценят рисковете за собственото си здраве и здравето на хората около тях в периода на прилагане на засилени мерки за ограничаване разпространението на коронавируса.