Новостите в оранжерийното производство у нас показват БГ стопани на международно изложение в Берлин

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

FRUIT LOGISTICA 2024 ще се проведе от 7 до 9 февруари в Берлин

Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП) ще покаже нови идеи и български опит за подобряване на производителността в производството и търговията с пресни плодове и зеленчуци на най-голямото международно специализирано изложение FRUIT LOGISTICA 2024 в Берлин. От 7 до 9 февруари на колективния щанд на страната ни продукцията си ще представят  „ЕКОФРУТ К и К“ ЕООД, „ДЕЙВ-2007“ ЕООД, ЗП Петя Нановска, „ГЕОСЕМСЕЛЕКТ“ ООД, „АМИТИЦА“ ООД и др. Българското участие се организира от БАПОП, с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие“.

За първи път родните производители ще акцентират върху решенията за оранжерии, които са една от ключовите теми на изложението тази година. Те ще покажат постиженията си в прилагането на модерно оборудване и технологии за контрол на температурата и светлината, опрашване на растенията, автоматизирани системи за прибиране на реколтата и съхранение, които създават оптимални условия за отглеждане и устойчиво предлагане на здравословна и вкусна продукция на пазара.

„FRUIT LOGISTICA е най-важният търговски панаир в индустрията и директен достъп до световните пазари с пълната гама от услуги и технически решения за производство и дистрибуция по цялата верига за доставки от производителя до крайния потребител. Гордеем се, че когато международната търговия с плодове и зеленчуци ще се срещне в Берлин, страната ни отново ще участва, редом до водещите международни производители, дистрибутори и търговци“, каза Теодора Кръстева, изпълнителен директор на БАПОП.

„За нас като асоциация и за нашите членове тези три дни в началото на февруари ще определят курса за успех на цялата финансова година в много отношения. Затова и ние от БАПОП се подготвяме за срещата с водещите представители в индустрията: изложители от над 90 страни и най-важните търговски посетители от 140 държави в Берлин. Нашите оранжерийни производители планират прецизно предварително договорени срещи на щанда ни за нови пазари, за подкрепа на досегашните си клиенти и с нетърпение очакват възможността да представят своите първокласни продукти на колективния щанд с бранд на България“, допълни г-жа Кръстева.

Тя подчерта, че предстоящото участие се осъществява в условията на непрекъснато нарастваща себестойност на продукцията и инфлация на разходите. Високото ниво на внос подкопава конкурентоспособността на родните производители, а войната в Украйна поставя веригите за доставки под допълнителен натиск.

 

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама