Над 26 хил. лв. са необходими, за да организираш пазар на улицата. Разходите включват шатри, маси, хладилни витрини, покривки, разклонители, лампи и др. Това каза Стоилко Апостолов, директор на фондация Биоселена по време на семинар за фермерските пазари в София. Разходите за едно събитие са 927 лв., докато приходите са 828 лв. Най-големият разход за организацията е за наем на площ и възлиза на 547 лв., докато приходите по това перо са 610 лв. Най-малко са разходите за реклама, но приходите от тази дейност са най-високи.
Досега са проведени общо 62 събития на фермерски пазари. Общо 52 производители участват във фермерски пазари от 28 населени места. 30 са постоянните участници в пазара. предлаганите артикули са 326 на брой, от които 147 са биологично сертифицирани. Всяко събитие е с определена тематика и представяне на определен продукт или участник. Всеки производител подписва договор и правила за участие и провеждане на пазарите.
Първоначалната инвестиция, която трябва да направи фермерът, за да участва във фермерския пазар, е 11 500 лв. Между 100 и 200 лв. е разходът за еднократното участие в пазара. Общо 2 000 производители в страната са регистрирани за директни продажби във фермерските пазари.
На всеки 6 месеца се прави одобрение на схемата за разполагане на шатрите и оборудването, а заявлението за ползване на мястото се подава месец за месец. Това е свързано със сигурността и е едно от сериозните предизвикателства през организаторите на пазарите. Друго е, че са необходими специални условия за подготовка и регистрация на фермерите за производство/преработка и директни продажби. Необходима е също национална дефиниция и спазването й от всички фермерски пазари.