Вчера в резиденцията на американския посланик Марси Рийс в София се проведе годишната промоция на американски вина и говежди стекове. Събитието се проведе за пети път и беше организирано от Офиса на Департамента по земеделие на САЩ към Посолството на САЩ в България. Тази година то премина под мотото “Beyond Discovery”.
Гостите – политици, медийни и кулинарни звезди, сомелиери, ресторантьори, хотелиери, и други популярни личности, бяха посрещани лично от Нейно превъзходителство Рийс и съветника на американските посланици по земеделските въпроси за Източна Европа, г-н Майкъл Хени.
Нейно превъзходителство Марси Рийс отбеляза, че към момента САЩ е на 4-о място в света по износ на вино като основната част от него се изнася за Европа. Тя добави още: “Вижда се, че ние споделяме някои ценности с българите и особено общата ни любов към добрите вина”.
По време на промоцията бяха представени най-добрите американски вина от повече от 15 изби със световна известност от Калифорния и Вашингтон. Сред представените марки бяха “Авенди”, “Картел”, “Глобъл Вини”, “Домейн Бойар” и “Вивендум”.
Телешкото месо беше осигурено от “ВиВенда”. На събитието беше представено и нов вид барбекю “Биг Грийн Ег”, създадено на принципа на азиатските глинени пещи, както и различни видове сосове за барбекю.
Специално за гостите на приема личният шеф-готвач на американския посланик, Станислав Петков, демонстрира предимствата на американското телешко месо. Характерното за него е, че говедата са хранени с царевица, което позволява да има мазнина между мускулните влакна. Това по думите на шеф-готвача “придава особен аромат и деликатност на месото, когато бъде приготвено”. Той обърна внимание: “Най-важното, което искам да Ви кажа, е, че не трябва да се страхувате да ядете телешкото месо розово, защото това е най-добрият начин за неговата консумация”.
Нейно превъзходителство Марси Рийс лично показа на екипа на “Агрозона” градинката си, в която сама отглежда български сортове домати.
Марта Йонкова и Анета Стефанова